Lönekonsult
Åstorps kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Åstorp
2011-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2011-10-14) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Åstorp,
Bjuv,
Klippan,
Ängelholm,
Helsingborg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Åstorps kommun, Personalenheten i Åstorp Åstorps kommun ligger i nordvästra Skåne vid foten av den vackra Söderåsen med närhet till natur, kultur och fritid. Dessutom har vi goda väg- och järnvägsförbindelser i nordvästra Skåne samt med Hässleholm, Kristianstad, Malmö och Lund. Åstorp är en expanderande och attraktiv kommun med stor inflyttning av bland annat barnfamiljer.
Vi söker medarbetare som vill vara med och arbeta för att Åstorp ska fortsätta att vara en attraktiv kommun för alla att bo och leva i. Vårt arbetssätt präglas av begreppen Tydlighet, Mod, Lyhördhet, Engagemang och Kvalitet.
Kommunstyrelseförvaltningens centrala administration ansvarar för löneadministrationen för Åstorps och Perstorps kommuner. Varje månad administrerar vi drygt 2 500 löneutbetalningar.
Publiceringsdatum2011-07-04ArbetsuppgifterSom lönekonsult hos oss kommer du att arbeta med alla steg i lönebearbetningsprocessen, från registrering av anställningsavtal till kontroller och rättelser i samband med utbetalning. Du kan även komma att ha ansvar för pensionshandläggning och LAS-hantering.
Som lönekonsult har du ett konsultativt arbetssätt och ger support och information till såväl anställda med egenrapportering som till arbetsledare. Kontakterna sker både via telefonsamtal och vid personliga möten.
En viktig del av arbetet är att tolka de arbetsrättsliga lagar och avtal som ligger till grund för lönehanteringen.
Vi erbjuder:
• Ett utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater.
• Ett självständigt och ansvarsfullt arbete.
• Ett arbete med många sociala kontakter.
KvalifikationerVi söker dig som har erfarenhet av löneadministration, gärna inom kommunal verksamhet och med programmet Personec P. Du behöver ha goda arbetsrättsliga kunskaper och det är önskvärt att du är väl insatt i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter av pensionshandläggning och LAS-hantering. Du behöver ha allmänt goda systemkunskaper och djupare kunskaper i Office-paketet.
God samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet är egenskaper som vi ser som viktiga. Du behöver kunna arbeta självständigt och konsultativt med en hög servicenivå.
Välkommen med din ansökan!
Arbetstider och omfattningDeltid. 75%. Eventuellt finns möjlighet till ytterligare omfattning om du så önskar. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-07-31
Vi använder rekryteringsverktyget Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att lämna din ansökan via angiven länk.
Ange följande referens när du ansöker: 173754
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.
KontaktHelen Ohlsson, 042-640 45
Jennie Jönsson, 042-640 04
Facklig kontaktBerit Streifert, 042-640 41
FöretagÅstorps kommun, Personalenheten
AdressÅstorps kommun, Personalenheten
Storgatan 7
26580 Åstorp
Jobbnummer 978293
Observera att sista ansökningsdag har passerat.