Lönekonsult

Åstorps kommun, Personalenheten / Administratörsjobb / Åstorp
2011-07-04
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2011-10-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Åstorp, Bjuv, Klippan, Ängelholm, Helsingborg eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Åstorps kommun, Personalenheten i Åstorp

Åstorps kommun ligger i nordvästra Skåne vid foten av den vackra Söderåsen med närhet till natur, kultur och fritid. Dessutom har vi goda väg- och järnvägsförbindelser i nordvästra Skåne samt med Hässleholm, Kristianstad, Malmö och Lund. Åstorp är en expanderande och attraktiv kommun med stor inflyttning av bland annat barnfamiljer.
Vi söker medarbetare som vill vara med och arbeta för att Åstorp ska fortsätta att vara en attraktiv kommun för alla att bo och leva i. Vårt arbetssätt präglas av begreppen Tydlighet, Mod, Lyhördhet, Engagemang och Kvalitet.
Kommunstyrelseförvaltningens centrala administration ansvarar för löneadministrationen för Åstorps och Perstorps kommuner. Varje månad administrerar vi drygt 2 500 löneutbetalningar.

Publiceringsdatum
2011-07-04

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult hos oss kommer du att arbeta med alla steg i lönebearbetningsprocessen, från registrering av anställningsavtal till kontroller och rättelser i samband med utbetalning. Du kan även komma att ha ansvar för pensionshandläggning och LAS-hantering.
Som lönekonsult har du ett konsultativt arbetssätt och ger support och information till såväl anställda med egenrapportering som till arbetsledare. Kontakterna sker både via telefonsamtal och vid personliga möten.
En viktig del av arbetet är att tolka de arbetsrättsliga lagar och avtal som ligger till grund för lönehanteringen.
Vi erbjuder:
• Ett utvecklande arbete tillsammans med trevliga arbetskamrater.
• Ett självständigt och ansvarsfullt arbete.
• Ett arbete med många sociala kontakter.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration, gärna inom kommunal verksamhet och med programmet Personec P. Du behöver ha goda arbetsrättsliga kunskaper och det är önskvärt att du är väl insatt i kollektivavtalet Allmänna bestämmelser. Det är en fördel om du har tidigare erfarenheter av pensionshandläggning och LAS-hantering. Du behöver ha allmänt goda systemkunskaper och djupare kunskaper i Office-paketet.
God samarbetsförmåga, flexibilitet och noggrannhet är egenskaper som vi ser som viktiga. Du behöver kunna arbeta självständigt och konsultativt med en hög servicenivå.
Välkommen med din ansökan!

Arbetstider och omfattning
Deltid. 75%. Eventuellt finns möjlighet till ytterligare omfattning om du så önskar. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-07-31
Vi använder rekryteringsverktyget Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Vi ber dig därför att lämna din ansökan via angiven länk.
Ange följande referens när du ansöker: 173754
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Helen Ohlsson, 042-640 45
Jennie Jönsson, 042-640 04

Facklig kontakt
Berit Streifert, 042-640 41

Företag
Åstorps kommun, Personalenheten

Adress
Åstorps kommun, Personalenheten
Storgatan 7
26580 Åstorp

Jobbnummer
978293

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Åstorps kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Åstorps kommun, Personalenheten: