Lönekonsult

Region Halland, Löneservice / Administratörsjobb (offentlig verksamhet) / Varberg
2011-05-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2011-11-18) ⬅️


Visa alla administratörsjobb (offentlig verksamhet) i Varberg, Falkenberg, Kungsbacka, Halmstad, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Halland, Löneservice i Varberg, Halmstad eller i hela Sverige

Regionservice är Region Hallands förvaltning för service till Region Hallands kärnverksamheter. Personalen utför tjänster inom serviceområdena Teknik, Kost, Städ, Vaktmästeri, Logistik, Administration, Kurs & Konferens samt IT/Tele. Regionservice målsättning är att utveckla en effektiv och rationell service med hög kvalitet.

Publiceringsdatum
2011-05-19

Arbetsuppgifter
Vi söker dig som har erfarenhet av och vill arbeta med löner.
Löneenheten betalar ut ca 8500 löner varje månad. Antalet anställda på enheten är 15 personer samt lönechef. Vi sitter i centralt belägna lokaler i Varberg.

Dina arbetsuppgifter
Vi erbjuder dig ett arbete med stort eget ansvar. Vi arbetar med självservice, inrapportering direkt från arbetstagare till lönesystemet Personec P.
Några av dina huvudsakliga arbetsuppgifter är:
• kvalitetssäkra och registrera uppgifter i lönesystemet utifrån skriftliga och elektroniska underlag, från personalansvariga chefer/motsvarande,
• göra rimlighetsbedömningar av löneutbetalningar,
• samarbeta med och stödja arbetsledare i lönefrågor,
• skriva arbetsgivarintyg och lämna upplysningar till olika myndigheter
• medverka i det systematiska förbättringsarbetet av kvalitet och säkerhet i löneprocessen.
• bemanna vår lönesupport (telefon och mail)
• medverka och hålla i utbildningar i lönesystemet

Kvalifikationer
Du bör ha för arbetet lämplig utbildning och ska ha erfarenhet från löneadministration från tidigare anställningar. Det är bra om du har kännedom om arbetsrättsliga lagar och avtal samt ekonomi- och skattefrågor. Du ska gärna ha arbetat i något löne- eller personalsystem och vara väl förtrogen med MS Office. Har du dessutom erfarenhet av Personec P är det en fördel.
Du kommer att ha kontakt med många personer och arbetet är periodvis intensivt. Det innebär att du måste ha god förmåga att samarbeta och klara av arbete under tidspress. Du tar stort ansvar och arbetar strukturerat och noggrant. Du kommer också att ha många kontakter med de anställda inom regionen. För att lyckas i rollen som lönekonsult krävs vana att arbeta självständigt och förmåga att ge service. Vi fäster stor vikt vid personligheten och ser gärna att du har erfarenhet ifrån serviceyrken.

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-06-10
Ange följande referens när du ansöker: 15/11
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Ansökan sker via företagets webbplats.

Kontakt
Lena Geiser, lena.geiser@regionhalland.se

Facklig kontakt
Lisbet Petersson, SKTF, 0340-66 37 21, Lisbet.petersson@regionhalland.se

Företag
Region Halland, Löneservice

Adress
Region Halland, Löneservice
Box 517
30180 Halmstad

Jobbnummer
939392

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Halland, Löneservice

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Halland, Löneservice: