Lönekonsult
Sigtuna kommun, Hr-enheten / Administratörsjobb / Sigtuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Sigtuna,
Österåker,
Håbo,
Upplands-Bro,
Upplands Väsby eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sigtuna kommun, Hr-enheten i Sigtuna Sigtuna kommun är en plats med stor spännvidd. Här ryms levande landsbygd, småstad och en internationell flygplats. Ett rikt kulturarv och kulturell mångfald. En stolt historia och stora framtidsplaner. Kanske är det därför drivkraften är så stark att växa, förändras och utvecklas. Det är också därför det är så spännande att arbeta här. Hos oss blir du del av en trevlig och prestigelös kultur där vi hjälps åt och tar tillvara på varandras kunskap, olikheter och erfarenheter. Arbetet är ofta omväxlande, ibland utmanande men alltid meningsfullt. Välkommen hit!
Publiceringsdatum2022-03-21ArbetsuppgifterNu söker vi en driven lönekonsult med känsla för service till vår löneenhet
Som lönekonsult hos oss arbetar du med alla arbetsuppgifter som ingår i löneprocessen, från hantering av anställningar till kontroller, intyg, rättelser och utredningar fram till verkställande av lön samt efterarbete
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra delar på löpande arbete samt har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.
Du kommer vara en del av vår Löneservice vilket innebär att du på bästa möjliga sätt ger stöd och service till verksamhetens chefer och chefsstöd i alla förekommande lönefrågor. Vi brinner för att ge service och bemötande av högsta kvalitet vilket vi ser att du också gör!
Dina huvudsakliga ansvarsområden
• Ge stöd och support till chefer och chefsstöd i lönehanteringen.
• Hantera anställning samt underlag för lön och ersättningar
• Avstämningar av lönekonton
• Rapportering till myndigheter
• Aktivt driva utvecklingsarbete
Kvalifikationer• Vi söker dig som minst tre års erfarenhet av löneadministration och är trygg och självständig i hela löneprocessen. Du har relevant utbildning inom lön, alternativt förvärvat motsvarande genom arbetslivserfarenhet.
• Du är van att tolka olika kollektivavtal och är väl insatt och håller dig uppdaterad i lagstiftning och regelverk som berör löneområdet.
• Det är meriterande om du har erfarenhet av lönerelaterad redovisning.
• Du har en god data- och systemkunskap och gärna har att arbetat i något av marknadens större lönesystem, meriterande om du har arbetet i Personec P. Du hanterar Officepaketet mycket väl och särskilt Excel.
• Då rollen inkluderar att supporta verksamheten i olika lönefrågor behöver du dessutom vara serviceinriktad och pedagogisk samt ha mycket goda kunskaper i det svenska språket både i tal och skrift.
Vi söker dig som arbetar lika bra i team som självständigt. Du är en problemlösare, strukturerad och noggrann och tycker om att arbeta mot deadlines. Med din positiva inställning och god samarbetsförmåga finner du det självklart att bidra till ett trevligt arbetsklimat och att vidareutveckla löneenheten.
ÖVRIGT
Som anställd i Sigtuna kommun får du ta del av en rad förmåner, bl.a. blir du automatiskt medlem i Personalklubben där du kan ta delta i olika aktiviteter. Läs gärna mer om våra andra förmåner och hur det är att jobba hos oss i Sigtuna kommun!
https://www.sigtuna.se/naringsliv-och-arbete/jobba-hos-oss.htmlVi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde 1 juni eller enligt överenskommelse.
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2022-04-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagSigtuna kommun, Hr-enheten
Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C80942".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sigtuna kommun (org.nr 212000-0225)
Arbetsplats Sigtuna kommun, Hr-enheten
Kontakt Förhandlings - och Lönechef
Teresia Wallin-Hellberg
teresia.wallin-hellberg@sigtuna.se 08-591 262 83 Jobbnummer 6454010
Observera att sista ansökningsdag har passerat.