Lönekonsult

Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen / Administratörsjobb / Enköping
2022-01-24
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2022-12-14) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Enköping, Knivsta, Håbo, Strängnäs, Västerås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen i Enköping

Enköpings kommun är arbetsplatsen för dig som vill vara med och skapa det långsiktigt goda samhället. Här får du möjlighet till personlig utveckling samtidigt som du får chansen att göra verklig skillnad för alla som lever och verkar i Enköping. Vi förutsätter att du är kompetent, vetgirig och redo att axla ett stort ansvar. Vilka goda idéer vill du vara med och förverkliga?

Vill du veta mer om oss som arbetsgivare? Titta in på vår jobbsida: https://jobb.enkoping.se

Kommunledningsförvaltningen är den centrala förvaltningen inom Enköpings kommun. Vi arbetar på kommunstyrelsens uppdrag och ansvarar för styrning och ledning, samordning, service och stöd till kommunen som helhet.

På förvaltningen arbetar cirka 140 medarbetare utifrån målsättningen att "Vi ska leda och samordna utvecklingen med fokus på nyttan för de vi är till för."
Kommunledningsförvaltningen har påbörjat ett aktivitetsbaserat arbetssätt där Löneenheten delvis innefattas då vi har en avskild plats med 8 platser. Avdelningen är uppdelad på en Löne-enhet med en Lönechef och 10 medarbetare samt en HR-enhet med 10 medarbetare och HR-chef som också är chef för hela avdelningen. Löneenheten ansvarar för kommunens ca 5000 löner samt Räddningstjänstens ca 150 löner per månad.
Kontoret ligger i närheten av Enköpings station och till Stockholm tar det ca 40 min med tåg.

Här är några av de förmåner vi erbjuder:
• Möjlighet att semesterväxla, vilket ger dig fler semesterdagar per år.
• Flextidsavtal.
• Friskvårdsbidrag på 2000 kr/år.
• Gratis friskvårdsaktiviteter.
• Kompetensutvecklingsfond.




Publiceringsdatum
2022-01-24

Arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du brett inom löneområdet och har en viktig roll som innebär att ge stödjande och konsultativa insatser, utbildning och support till kommunens chefer och medarbetare gällande system, lön- och avtalsfrågor utifrån vårt mål rätt lön till rätt person i rätt tid.
Arbetet innebär mycket kontakt med chefer, myndigheter och andra aktörer. Ett viktigt arbete hos oss är att utveckla och förenkla processer genom digitalisering.



Kvalifikationer
Vi söker dig som har slutförd YH-utbildning inom lön. Det är önskvärt att du har några års erfarenhet från lönearbete i offentlig förvaltning.
Det är meriterande om du har vana att arbeta i Personec P och även har kunskap om pensioner och förtroendevalda. Finns kunskap i WinLas och Medvind så är det också ett plus.

Du som söker behöver ha ett rådgivande och lärande förhållningssätt samt att du som person är bra på att kommunicera, samarbeta med andra och bygga goda relationer både till chefer, medarbetare och dina kollegor. Du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och anstränger dig även för att snabbt och effektivt leverera lösningar.

För att lyckas i den här rollen ska du kunna planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt samt ha en god problemlösningsförmåga. Du följer instruktioner och tillvägagångssätt, samtidigt som du gärna tar initiativ till förändring och förbättring av verksamheten.
Du är bra på att skapa relationer och nätverk, både inom och utanför din arbetsgrupp och kommer bra överens med personer på alla nivåer.
Det är viktigt för dig att ge god service och att vara professionell i ditt bemötande.
Du lär dig snabbt nya uppgifter och delar gärna med dig av din kompetens till andra.


ÖVRIGT
Varmt välkommen med din ansökan!
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via länken för ansökan.

Har du frågor om systemet eller hur du ska göra din ansökan, kontakta Visma Recruit på 0771-693 693.

Dina ansökningshandlingar omfattas av offentlighetsprincipen och kan därför komma att lämnas ut som allmän handling efter en sekretessprövning. Vill du veta mer om hur Enköpings kommun generellt sett hanterar personuppgifter och vilka rättigheter du har kan du läsa mer på enkoping.se/personuppgifter.

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2022-06-01 Eller enligt överenskommelse.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-07
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C73405".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Enköpings kommun (org.nr 212000-0282)

Arbetsplats
Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Kontakt
Lönechef
Annicka Bernholtz Jonasson
annicka.bernholtz.jonasson@enkoping.se

Övrig information om företaget/organisationen
Offentliga upphandlingar genomförda av Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Jobbnummer
6272523

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Enköpings kommun Kommunledningsförvaltningen: