Lönekonsult

Landstinget i Kalmar län / Ekonomiassistentjobb / Kalmar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget i Kalmar län i Kalmar, Mörbylånga, Borgholm, Nybro, Torsås eller i hela Sverige

Landstinget i Kalmar län har 7 000 medarbetare som alla jobbar för ett friskare, tryggare och rikare liv för länets medborgare. Vi ansvarar för hälso- och sjukvård, tandvård, utbildning, kultur och kollektivtrafik för hela länet. Vi möter människor i livets alla skeden och har ett meningsfullt och utvecklande arbete - varje dag.

Läs mer om att arbeta i landstinget
http://www.ltkalmar.se/lediga-jobb/landstinget-som-arbetsgivare/

Landstingsservice är en av landstingets åtta förvaltningar. Vi består av medarbetare från flera olika yrkesgrupper som har specialkompetens inom olika områden. Tillsammans ansvarar, utför och utvecklar vi servicetjänster för landstingets alla verksamheter.

Vår arbetsplats
I Landstingsservice har Landstinget i Kalmar län samlat alla servicetjänster för att underlätta arbetet för vården och landstingets övriga verksamheter. Våra medarbetare finns i hela Kalmar län och erbjuder en samlad bred kompetens. Vi arbetar med ständiga förbättringar och utifrån vår värdegrund om ett öppet, engagerat och kunnigt ledar- och medarbetarskap. Arbetsglädjen står i fokus och vi arbetar för att varje dag bli lite bättre! Vi är certifierade enligt ISO för kvalitet, miljö och arbetsmiljö. Löneservice ingår i Landstingsservice och ger service åt anställda inom hela länet. Enheten är placerad i Kalmar.

Vi erbjuder
Vi erbjuder dig ett stimulerande och utvecklande uppdrag som lönekonsult hos oss på Löneservice!
Du tillsammans med chefer och övriga aktörer i lönehanteringsprocessen ansvarar för att rätt lön betalas ut i rätt tid och till rätt person inom Landstinget i Kalmar län.

Lönekonsultens roll är konsultativ och du bistår cheferna genom ett rådgivande och lärande förhållningssätt. Arbetsuppgifterna innefattar bland annat administrering av anställningar, lönehanterings- och frånvaroärenden. Största delen av arbetet utförs i landstingets personaladministrativa system, Heroma. För att nå framgång på Löneservice arbetar vi med ständiga förbättringar inom löneområdet, t ex förbättring av rutiner och kontroller, kvalitetssäkring av processen, utbildnings- och informationssatsningar. Samtliga medarbetares delaktighet i förbättringsarbetet är en viktig framgångsfaktor i utvecklingsarbetet!

Förutom det löpande lönearbetet och ansvar för sina löneområden kan även andra uppdrag och fokusområden ingå i rollen. Vid denna rekrytering kan exempelvis rollerna som förbättringsledare respektive pensionsassistent att bli aktuella. Rollen som förbättringsledare har inriktning mot verksamhetsutveckling och du arbetar tillsammans med lönechef för att driva och hålla samman enhetens utvecklingsarbete. Uppdraget som pensionsassistent innebär att du tillsammans med en annan pensionsassistent i gruppen samt landstingets pensionshandläggare arbetar med administration och information inom pensions- och försäkringsområdet.


Vi söker
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet, alternativt en eftergymnasial utbildning inom HR eller ekonomi som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har erfarenhet av arbete inom lön samt goda kunskaper i de lagar och avtal som styr lönehanteringsprocessens område. Du uttrycker dig väl i tal och skrift samt har mycket goda kunskaper i hela Officepaketet.

Som person är du serviceinriktad, kommunikativ samt har god samarbetsförmåga i kombination med ett stort intresse för utvecklingsfrågor och förbättringsarbete. Lönekonsultens roll är konsultativ och förutsätter en god förmåga att ta egna initiativ. Du förväntas vara bra på att skapa och utveckla goda relationer med chefer, kollegor och medarbetare på olika nivåer i landstinget. Du är strukturerad, effektiv, noggrann samt gillar att arbeta med siffror.

Ange i din ansökan hur du ser på rollerna som förbättringsledare eller pensionsassistent, vilken som eventuellt intresserar dig och varför. Om du har tidigare erfarenhet inom områdena vill vi att du beskriver det i din ansökan. Vi arbetar med löpande urval så sänd in din ansökan så snart du kan!

Vi vill att du bifogar CV och personligt brev i din ansökan.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna tjänst.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-07-19

Ersättning
Vi tillämpar individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-16
Ange följande referens när du ansöker: LS:2018:21
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonna Gustafsson jonna.gustafsson@ltkalmar.se 0480-84267

Företag
Landstinget i Kalmar Län

Adress
Landstinget i Kalmar Län
Se hemsida
59381 Kalmar

Kontorsadress
Se hemsida

Jobbnummer
4256566

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget i Kalmar län

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget i Kalmar län: