Lönekonsult 2025
Sandvikens kommun, Personalkontoret / Administratörsjobb / Sandviken
2025-03-19
Visa alla administratörsjobb i Sandviken,
Ovanåker,
Gävle,
Hofors,
Ockelbo eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Sandvikens kommun, Personalkontoret i Sandviken Har du erfarenhet av löneadministration och ett öga för detaljer? Trivs du i en strukturerad roll där samarbete är lika viktigt som självständighet? Då har vi tjänsten för dig!
Personalkontoret arbetar som intern konsult mot kommunens förvaltningar med råd och stöd inom HR-området. Vi erbjuder kvalificerat stöd och rådgivning i frågor som rör personal, organisation och arbetsmiljö. Vårt kommunövergripande ansvar omfattar bland annat lönehantering, arbetsmiljö, arbetsrätt, hälsofrämjande insatser, rehabilitering, jämställdhet och ledarskapsutveckling.
På kontoret arbetar 23 medarbetare, fördelade på en personalenhet och en löneenhet, som tillsammans bidrar till att skapa en hållbar och attraktiv arbetsplats för nuvarande och framtida anställda.
Som lönekonsult hos Sandvikens kommun blir du en del av ett team med 12 kompetenta kollegor som tillsammans med lönechefen driver ständiga förbättringar. Vi sätter kundorientering i fokus och strävar efter att ge bästa service, information och stöd till chefer och medarbetare. Vi lägger stor vikt vid vidareutveckling av processer, rutiner och våra stödverktyg inom IT.
Våra medarbetare är en viktig tillgång och vi arbetar aktivt för att alla ska må bra till kropp och själ. Sandvikens kommun erbjuder också flera personalförmåner som är hälsofrämjande, bland annat:
* friskvårdsbidrag
* hälsofrämjande aktiviteter
* semesterväxling
* extra semesterdagar när du fyller 40 och 50 år
* personal- och fritidsföreningen Pulsen
Publiceringsdatum2025-03-19ArbetsuppgifterSom lönekonsult hos oss får du en central roll i hela löneprocessen. Dina arbetsuppgifter är varierande och innefattar både traditionell löneadministration samt att ge kvalificerat stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor utifrån gällande lagar och avtal.
Du arbetar i nära samverkan med verksamheten och har en konsultativ roll där du stöttar chefer och andra användare i både system- och lönefrågor. Vi strävar alltid efter att utveckla och förbättra våra processer och du blir en viktig del av vårt arbete med att effektivisera och kvalitetssäkra lönehanteringen.
KvalifikationerFör att lyckas i rollen behöver du vara trygg och ha kunskap om hela löneprocessen. Du har relevant eftergymnasial utbildning inom löneområdet och det är meriterande om du har erfarenhet från lönearbete inom det kommunala avtalsområdet. Har du dessutom vana från arbete i personalsystemet Personec P och Time Care så är det meriterande.
Vi söker dig som har en mycket god samarbetsförmåga och trivs med att arbeta både självständigt och i team. Du är noggrann, strukturerad och har lätt för att skapa goda relationer. Dessutom är du kommunikativ och uttrycker dig väl i både tal och skrift. Vi värdesätter också din initiativförmåga och ditt engagemang för att driva arbetet framåt på ett effektivt sätt.
Hos oss är vi måna om varandra och det är viktigt att du trivs på jobbet. Vi delar med oss av kunskap och erfarenheter, vi hjälps åt att lösa uppdraget och vi har kul tillsammans. Vi jobbar med ständiga förbättringar och vill att det ska vara lätt att göra rätt.
Varmt välkommen med din ansökan!
ÖVRIGT
I ditt arbete hos oss får du möta människor och uppleva glädjen i att göra skillnad. Tillsammans gör vi varandra bättre varje dag och gör Sandviken till en attraktiv plats att arbeta, leva och växa i. En plats där vi känner oss hemma och där det är enkelt att trivas mitt ibland natur, kultur, idrott och upplevelser.
Är du nyfiken på att läsa mer om Sandvikens kommun som arbetsgivare och hur det är att arbeta hos oss? Besök gärna vår webbplats
https://sandviken.se/arbete-och-karriarVill du veta hur det är att bo, leva och verka i Sandvikens kommun? Kanske du funderar på att flytta till Sandviken? Vi har samlat information speciellt för dig på våra sidor "Hello Sandviken" under sandviken.se. Där hittar du även kontaktuppgifter till vår inflyttarlots som kan hjälpa dig med olika kontakter och ge dig tips inför ditt val av bostad.
Information till rekryteringskonsulter och annonssäljare:
Sandvikens kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.
Om du har skyddad identitet ber vi dig att inte skicka in din ansökan digitalt via vårt rekryteringssystem. Mer information om hur du istället går tillväga finns på
www.sandviken.se/ledigajobb Ersättning Enligt avtal.
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2025-04-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "37-25".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Sandvikens kommun (org.nr 212000-2346)
Arbetsplats Sandvikens kommun, Personalkontoret
Kontakt Enhetschef lön
Anna-Carin Gavlén
anna-carin.gavlen@sandviken.se 026-24 14 26 Jobbnummer 9231838