Lönekonsult
Kristianstads kommun / Ekonomiassistentjobb / Kristianstad
2014-12-01
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2023-09-18) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Kristianstad,
Bromölla,
Sölvesborg,
Hässleholm,
Östra Göinge eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Kristianstads kommun i Kristianstad,
Hörby eller i
hela Sverige Lönekonsult
KLK:2014:36
Kristianstads kommun
Kommunledningskontoret Koncernstödsavdelningen viktigaste uppgift är att stödja kommunens olika förvaltningar och bolag på ett effektivt sätt. I avdelningen ingår kommunens centrala funktioner för Redovisning, Upphandling, HR-Human Resources, Arbetsmiljöenheten och Intern service.
Till Sektion lön som ingår i HR-enheten söker vi två kvalificerade lönekonsulter som vill bidra till att chefer och arbetsledare har tillgång till god support inom löneområdet. Vi finns placerade i öppna, nya och pendlingsnära lokaler i Rådhus Skåne och arbetar som en gemensam lönesupport för Kristianstad kommun sedan mars 2014.
Publiceringsdatum2014-12-01Dina arbetsuppgifterSom lönekonsult kommer du att arbeta i team men även ha självständiga arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer i huvudsak att vara:
• Konsultativt arbete ut mot kommunens förvaltningar
• Lönesupport för arbetsledare
• Att genomföra utbildningar för arbetsledare och anställda
• Att delta i utvecklingen av lönesupportarbetet och personal- och lönesystemet
Kvalifikation
Vi söker dig som har gymnasieutbildning helst med ekonomisk inriktning. Specialutbildning inom löneadministrationsområdet är meriterande. Vi vill att du har erfarenhet av att centralt i en organisation arbetat som löneadministratör i personalsystemet Heroma eller i annat personal/lönesystem. Vidare vill vi att du har god erfarenhet av lönesupport samt vana av att använda lagar och avtal inom personalområdet. Vi ser gärna att du har kännedom om kommunal organisation.
Arbetet bygger på att du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp samt att du har god samarbetsförmåga. Vidare krävs det att du är serviceinriktad, flexibel, noggrann och har förmåga att ha flera processer igång samtidigt. Du ska på ett förståeligt sätt kunna uttrycka och förmedla din kunskap till kunder och kollegor både i tal och skrift. Du ska även ha förmåga och intresse av att genomföra utbildningar.
Anställningsvillkor
Vi erbjuder två lediga tjänster
En tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse och
ett vikariat på 100% med tillträde 2015-02-01 eller enligt överenskommelse och med varaktighet till och med 2015-11-30.
För mer information, ta kontakt med
Maria Bengtsson, Sektionschef, 044-13 68 00
Lena Martinsson, Lönekonsult, 044-13 22 35
För facklig information, ta kontakt med
Katarina Eriksson, Vision, 044-13 54 29
Kristina Prahl, SACO, 044-13 23 53
Sista ansökningsdatum
2014-12-15
Övrig informationMed hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.
Är du intresserad
Välkommen med din ansökan nedan via extern länk eller vår hemsida
www.kristianstad.se/jobb tillsammans med CV och personligt brev. Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, kontakta handläggare Maria Hallgren 044-13 58 07.
Arbetstider och omfattningTillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duKlicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagKristianstads kommun
AdressKristianstads kommun
29180 KRISTIANSTAD
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 044-135000
Jobbnummer 2086352
Observera att sista ansökningsdag har passerat.