Lönekonsult

Bjuvs kommun / Ekonomiassistentjobb / Bjuv
2013-02-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönekonsult" (publicerad 2015-09-15) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Bjuv, Åstorp, Helsingborg, Klippan, Ängelholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bjuvs kommun i Bjuv

Vi gör en resa från en industrikommun till en attraktiv Söderåskommun med fokus på boende, miljö och näringsliv. Ett arbete med att utveckla Bjuvs centralort pågår och befolkningstillväxten ökar stadigt.

Vi är drygt 1 000 medarbetare i Bjuvs kommun och arbetar utifrån en gemensam värdegrund. Vår senaste medarbetarundersökning visar att våra medarbetare är mer nöjda än genomsnittet för alla kommunanställda i Sverige!

Bjuvs kommun är centralt belägen i nordvästra Skåne. Vi har goda kommunikationer med tåg och bussar och närhet till E4 och E6.

Hos oss får du vara med och påverka!

På personalenheten som ligger under Kommunstyrelseförvaltningen är vi 5 medarbetare och arbetar med Personal och lönefrågor.

Publiceringsdatum
2013-02-19

Arbetsuppgifter
Arbete med löneadministration på personal och löneenheten. Arbetsuppgifterna består av att administrera löner, tillämpa lagar och avtal inom arbetsrättsliga området samt utbildning och support till verksamheterna i de olika förvaltningarna. Löneadministrationen sker i systemet Personec P. Som lönekonsult arbetar du med hela löneprocessen. Anställnings- och lönerapportering utgör en stor del av uppdraget. Du registrerar personal, administrerar frånvaro och tillägg samt ansvarar för att genomföra löneberäkningar och stämmer av och kontrollerar dessa. Du ansvarar även för att arbetsgivarintyg och andra intyg upprättas. En viktig del i uppdraget är att läsa och förstå gällande avtal. Du har mycket kontakt med chefer och medarbetare i kommunen, där du har en stödjande och rådgivande roll. Även externa kontakter med bl a Försäkringskassan ingår. I tjänsten ingår även pensionshantering samt att i förekommande fall vara avbytare i kommunhusets växel.

Kvalifikationer
Vi förväntar oss att du har:
Gymnasieutbildning med ekonomisk eller administrativ inriktning. Erfarenhet av arbete med löneadministration, gärna i Personec P. Det är även meriterande med erfarenhet från att tolka och tillämpa avtal. Kunskap och intresse av att utbilda och informera enskilt och i grupp.

Dina personliga egenskaper
• Är initiativrik och självgående
• Är anpassningsbar samt kan hantera nya förutsättningar och omständigheter
• Är mottaglig för nya idéer och ta tillvara möjligheter så att de gagnar utvecklingen
• Är drivande och åstadkommer resultat
• Är stabil och kontrollerad och fokuserar på rätt saker
• Har ett trevligt bemötande, hög servicekänsla och förmåga att skapa ett positivt arbetsklimat
• Kan jobba såväl i team som självständigt
• Är noggrann och strukturerad

Arbetstider och omfattning
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Enligt överenskommelse.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2013-03-10
Som rekryteringsverktyg använder vi Offentliga jobb för att hantera ansökningar samt kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess. Därför ser vi gärna att du söker jobbet genom länken i annonsen.
Besök gärna vår hemsida www.bjuv.se
Vi undanber oss all kontakt med rekryteringsföretag.
Ange följande referens när du ansöker: KS 3/13
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Jonny Wedin, Personalchef 042 458 50 53
Susanne Höllger, Systemförvaltare 042 458 53 69

Facklig kontakt
Britt- Marie Lindqvist, Vision 042 458 51 14

Företag
Bjuvs kommun

Adress
Bjuvs kommun
Box 501
26725 BJUV

Jobbnummer
1471617

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bjuvs kommun

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bjuvs kommun: