Lönehandläggare till stort globalt teknikföretag i Västerås

2Complete AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-07-05
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare till stort globalt teknikföretag i Västerås" (publicerad 2016-08-12) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos 2Complete AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2016-07-05

Om företaget
Vår kund är ett stort globalt teknikföretag.

Arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare kommer du i huvudsak att utifrån givna underlag och enligt lagar, avtal och policys registrera data i löne- och personalsystem så att en korrekt löneutbetalning sker. I rollen ingår även avstämning av uppgifter till Collectum och FORA, månatlig sammanställning av underlag för betalning av skatt- och arbetsgivaravgifter samt hantering av ärenden i Artologik (som 2nd line). Det ingår även att administrera samt betala ut reseersättning för alla medarbetare och chefer inom företaget.
Lönehandläggaren ska agera och besvara frågor utifrån de regler som gäller för sekretess och säkerhet. Besluta om dagliga frågor/situationer i arbetet inom ramen för kundens värderingar samt SLA och vidta de åtgärder som behövs för att ge bästa möjliga service.
Du kommer ingå i ett team med 15 lönehandläggare och ni roterar på schema dä ni arbetar med olika saker varje dag.

Profil
Kompetenskrav: Vi ser gärna att du har lägst gymnasiekompetens med inriktning mot ekonomi eller personaladministration, KY-utbildning lönespecialist eller erfarenhet av liknande arbete under några år. Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift är ett krav.

Personliga egenskaper: För att trivas hos vår kund bör du vara noggrann, strukturerad, kvalitetsmedveten, kundorienterad, flexibel och lyhörd. Vi ser gärna att du är en kreativ och självständig problemlösare för att på bästa sätt kontinuerligt ifrågasätta och förbättra de processer och best practice du arbetar med

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till ansvarig rekryteringskonsult Margareta Meek på telefon 070-942 59 95 alt. margareta.meek@2complete.se

Om 2Complete

2Complete är ett auktoriserat rekryterings- och bemanningsföretag som arbetar med personligt engagemang, är professionella och har en passion för personal. Det är viktigt för oss att de personliga förutsättningarna stämmer överens mellan kund och kandidat, likväl som kompetensen. För att uppnå detta vill vi som arbetar på 2Complete skapa en så nära och personlig relation med kunder och kandidater som möjligt. Ett arbete efter dessa riktlinjer skapar förtroende och trygghet, värden som är självklara för en lyckad rekrytering eller bemanning. Det ska vara enkelt att arbeta med oss. Vi tillsätter tjänster inom hela tjänstemannaområdet från juniora tjänster till chefer- och specialister.

2Complete är auktoriserade medlemmar inom Almega bemanningsföretagen sedan 2012

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstidsanställning

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-07-22
Vi föredrar ansökningar via webben
Ange följande referens när du ansöker: 651
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Margareta Meek

Företag
2Complete AB

Adress
2Complete AB
Sveavägen 33
11134 Stockholm

Kontorsadress
Sveavägen 33, Stockholm

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2940022

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från 2Complete AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos 2Complete AB: