Lönehandläggare till Statens servicecenter, Lund

Statens Servicecenter / Administratörsjobb / Lund
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Lund, Lomma, Staffanstorp, Burlöv, Kävlinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Lund, Malmö, Eslöv, Landskrona, Trelleborg eller i hela Sverige

Statens servicecenters uppdrag är att erbjuda effektiv service till medborgare och myndigheter. Vi ansvarar för Sveriges lokala servicekontor där vi ger information och service från Skatteverket, Pensionsmyndigheten, Försäkringskassan och Arbetsförmedlingen. Vi bidrar även till en effektivare statsförvaltning genom att leverera administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom ekonomi, lön och HR. Tillsammans är vi cirka 1500 anställda.
Servicekontoren finns över hela landet, från Trelleborg i söder till Kiruna i norr. Vårt huvudkontor finns i Gävle.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning nära medborgaren.

Vi söker nu lönehandläggare till avdelningen för lönerelaterade tjänster och på enheten för lönetjänster Östersund med placering i Lund. I dagsläget arbetar 10 medarbetare på enheten som präglas av en gemenskap i arbetet där du tillsammans med dina kollegor planerar, genomför och utvecklar ert arbete.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Som lönekonsult arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar.
Du kommer att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Du kommer exempelvis att hantera runt 1200-1300 löner per månad.

Publiceringsdatum
2022-03-02

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller minst två års arbetslivserfarenhet inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Att ha förmåga att samarbeta och bidra positivt till arbetsgruppens arbetsklimat
• Att kommunicera väl på svenska i tal och skrift
• Att ge god service, vara serviceinriktad
• Att skapa struktur i ditt arbete
• Att självständigt ta ansvar för dina arbetsuppgifter
• Att säkerställa kvalitet och leverans
• Att engagera och driva arbetet framåt

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig förvaltning
• Arbetat med lönesystemet Primula
• Erfarenhet och tillämpning av lagar och avtal inom staten

Övrig information
Anställningen är tidsbegränsad t.o.m. september 2022 och på heltid.
Anställningen är placerad i Lund.

Välkommen med din ansökan innehållande CV samt personligt brev senast 16 mars 2022. För att du ska få en så rättvis och korrekt bedömning som möjligt är det av stor vikt att du uppger år och månad för varje anställning samt en kort beskrivning av arbetsuppgifterna. Om den informationen inte framgår kan vi inte göra en korrekt bedömning av din kompetens och erfarenhet och du kan därför riskera att bli bortvald i urvalsprocessen

Vi planerar att hålla intervjuer under vecka 12.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-03-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Statens Servicecenter

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Statens Servicecenter (org.nr 202100-6453), http://www.statenssc.se

Kontakt
Håkan Alenius, Facklig kontaktperson, SEKO
026-65 65 82

Jobbnummer
6395381

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: