Lönehandläggare till Norrköping

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Norrköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Norrköping, Söderköping, Finspång, Linköping, Katrineholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Norrköping, Finspång, Linköping, Katrineholm, Nyköping eller i hela Sverige

Statens servicecenter är en av Sveriges mest expansiva myndigheter. Vi levererar administrativa tjänster och konsultstöd till statliga myndigheter inom områdena ekonomi, lön, HR och snart även inom e-arkivering. I dag är vi 450 medarbetare som finns i Eskilstuna, Gävle (HK), Göteborg, Lund, Norrköping, Stockholm och Östersund. Från och med den 1 januari 2019, när vi även driver de statliga lokala servicekontoren, kommer vi att vara 1 400 medarbetare. Servicekontoren välkomnar medborgare, nyanlända och företagare som behöver stöd med tjänster från Försäkringskassan, Pensionsmyndigheten och Skatteverket.

Hos oss får du bidra med din kompetens i arbetet för en effektivare statsförvaltning. Du bidrar till vår entreprenörsanda och har stora möjligheter att påverka i en verksamhet som befinner sig i en spännande utveckling.

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster på löneenhet 9 i Norrköping som idag består av ca 13 medarbetare.

Huvudsakliga arbetsuppgifter
I rollen som lönehandläggare arbetar du med löneadministration och hantering av frågor från kund, besvarande av ärenden från arbetstagare och chefer i frågor rörande lagar, avtal och författningar. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med chefer, medarbetare och personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra myndigheter och externa parter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

För att ansluta nya kunder till Statens servicecenter arbetar vi i projektform genom anslutningsteam. Anslutningsteamen arbetar med övertagandet av löneadministrationen från befintliga och blivande kunder. Utifrån kompetens och erfarenhet finns det även möjlighet att viss del av tjänsten innebär deltagande i något av våra många anslutningsprojekt.

Publiceringsdatum
2018-07-13

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning/kompetens
• Erfarenhet av att ha arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Erfarenhet av arbete i lönesystemet Palasso
• Erfarenhet av tillämpning av lagar och avtal inom det statliga området
• Erfarenhet av arbete med processförbättringar inom löneområdet

Vidare ska du ha följande förmågor:
• Ha god kommunikativ förmåga både muntligt och skriftligt
• Ha god samarbetsförmåga
• Vara serviceinriktad
• Vara strukturerad
• Kunna arbeta självständigt
• Ha förmåga att engagera och driva arbetet framåt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Norrköping.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillsättning snarast.

Välkommen med din ansökan senast 12 augusti 2018.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Vi har gjort medieval för våra annonser och undanber kontakter från medie- och rekryteringsföretag.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel. 010-456 00 57, Håkan Alenius SEKO tel. 026-656582

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-08-12
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anne-Christine Tegnestedt, Enhetschef anne-christine.tegnestedt@statenssc.se 010-456 05 00

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE 15
80171 Gävle

Kontorsadress
FE 15

Jobbnummer
4247297

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: