Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster

Statens Servicecenter / Ekonomiassistentjobb / Östersund
2016-04-15
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönehandläggare till lönerelaterade tjänster" (publicerad 2016-10-21) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Östersund, Krokom, Åre, Ragunda, Ånge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter i Östersund, Strömsund, Sollefteå, Kramfors, Sundsvall eller i hela Sverige

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Huvudsakliga arbetsuppgifter
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt administration av pensioner. Statens servicecenter använder sig av systemen Palasso, Primula, POL och Min Tid. I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2016-04-15

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning
• Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
• Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller motsvarande utbildning
• Erfarenhet av arbete med hela lönehanteringsprocessen
• Arbetat med lönesystemen Palasso eller Primula
• Kunskap om Villkorsavtalet
• Erfarenhet av att arbeta teambaserat

Vidare ska du:
• Ha god kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
• Vara effektiv och trivas i att jobba i högt tempo
• Ha god samarbetsförmåga
• Vara strukturerad och resultatinriktad
• Kunna arbeta självständigt

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Östersund
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Tillträde omgående

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Varaktighet, arbetstid
Heltid/ Ej specificerat

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-05-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Harriet Trotsman, Enhetschef 010-456 01 89

Företag
Statens Servicecenter

Adress
Statens Servicecenter
FE-15
80171 Gävle

Kontorsadress
FE-15

Övriga kontaktuppgifter

Jobbnummer
2785870

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter: