Lönehandläggare till Linköping
Polismyndigheten i Nacka / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping,
Mjölby,
Åtvidaberg,
Finspång,
Motala eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Polismyndigheten i Nacka i Linköping,
Nacka,
Stockholm,
Växjö,
Malmö eller i
hela Sverige Arbetsplatsbeskrivning
HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långa mål. Ansvaret omfattar följande områden, arbetsgivarpolitik/avtal, chefs- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet, arbetsmiljö och kultur. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd.
Polisens administrativa center (PAC) är en organisatorisk enhet inom HR-avdelningen. PAC Personal är placerad i Linköping och ansvarar för Polismyndighetens personaladministration.
Arbetsbeskrivning
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt
• goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
• goda kunskaper och god vana av IT-baserat arbete
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
• erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
• utbildning inom löne-och/eller PA-området
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har god kommunikations- och samarbetsförmåga.
Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning:
Antal annonserade arbetstillfällen: 2
Anställningsform:
En tillsvidareanställning
Ett vikariat
Omfattning: Heltid
Övrigt
Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.
Vid ansökan kommer dina personuppgifter behandlas enligt offentlighetsprincipen. Genom din ansökan samtycker du till behandlingen.
Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta kontakt med ansvarig chef.
Ansökan
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 13 okt 2017. Vi tar endast emot bilagor i format .doc eller .pdf.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Anställningsform: en tillsvidareanställning och ett vikariat Omfattning: Heltid
Publiceringsdatum2017-09-29Så ansöker duSista dag att ansöka är 0001-01-01
KontaktFöretagPolismyndigheten i Nacka
AdressPolismyndigheten i Nacka
Box 1173
13127 NACKA STRAND
KontorsadressJakobsdalsvägen 3
Jobbnummer 3725665
Observera att sista ansökningsdag har passerat.