Lönehandläggare (supportfunktion)

Rikspolisstyrelsen / Ekonomiassistentjobb / Linköping
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Linköping, Mjölby, Åtvidaberg, Finspång, Motala eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Rikspolisstyrelsen i Linköping, Norrköping, Örebro, Jönköping, Eskilstuna eller i hela Sverige

Rikspolisstyrelsen söker två lönehandläggare (supportfunktion) till Polisens verksamhetsstöd, Polisens administrativa center i Linköping, ref. nr 328/12 (1 tillsvidare anställning, 1 allmän visstidsanställning). Ansökan senast den 29 november 2012.

Rikspolisstyrelsen har ett nationellt samordningsansvar för landets 21 polismyndigheter. Rikspolisstyrelsen består av ett huvudkontor, Polisens verksamhetsstöd, Polishögskolan, Rikskriminalpolisen och Säkerhetspolisen. Riksdagen står inför att fatta beslut om att Rikspolisstyrelsen och polismyndigheterna ska samlas i en myndighet 2015 vilket innebär att nuvarande organisation kommer att förändras.

Polisens verksamhetsstöd genomför och vidareutvecklar tjänster åt Polisen i hela landet på uppdrag av Rikspolisstyrelsens huvudkontor. Vi arbetar enligt beställar-utförarmetoden.

Polisens administrativa center (PAC) är en enhet inom Polisens verksamhetsstöd. PAC är placerat i Linköping och ansvarar för hela Polisens ekonomi- och personaladministration.

Publiceringsdatum
2012-11-13

Dina arbetsuppgifter
Arbete i supportfunktion med lönerelaterade frågor.
Som lönehandläggare arbetar du både självständigt och i grupp med att handlägga löner i det personaladministrativa systemet Palasso samt att ge information, service och rådgivning till samtliga medarbetare inom Polisen.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
• gymnasieutbildning, eller motsvarande kunskaper
• goda kunskaper om och erfarenhet av att handlägga löner
• goda kunskaper och god vana av it-baserat arbete

Meriterande
Det är meriterande om du har:
• erfarenhet av arbete i supportfunktion
• erfarenhet av lönehandläggning inom det statliga avtalsområdet
• erfarenhet av det personaladministrativa systemet Palasso
• erfarenhet eller kännedom om Lean Production

Dina personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har hög integritet och kan hantera känslig information. Dessutom krävs att du är noggrann, kan ta egna initiativ och har en god kommunikations- och samarbetsförmåga.

Mer om anställningen
En av tjänsterna är en tillsvidare anställning, som inleds med 6 månaders provanställning. Den andra tjänsten är en allmän visstidsanställning under perioden 1 januari 2013, till och med 31 december 2013, som ev. kan komma att förlängas.

Läs hela annonsen på www.polisen.se

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid
En tillsvidare anställning(6 månades provanställning) och en allmän visstidsanställning.

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-11-29
Vi tar endast emot bilagor i pdf- och doc-format. Inga betyg eller intyg.
Ange följande referens när du ansöker: 328/12
Ansökan kan skickas till e-postadress: ansokningar.rps@polisen.se

Kontakt
Eva Dolk, Sektionschef, 010-56 366 55
Sofia Ask, Polisförbundet, 010-563 87 10

Facklig kontakt
Ebrahim Nikkhah-Dehkordi, SEKO, 010-563 88 58
Carin Sundhage, SACO, 010-563 87 57, 010-563 87 57
Göran Marklund, Fackförbundet ST, 010-563 94 83, 010-563 94 83

Företag
Rikspolisstyrelsen

Adress
Rikspolisstyrelsen
Box 12256
10226 STOCKHOLM

Kontorsadress
Polhemsgatan 30

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 114 14
E-postadress: ansokningar.rps@polisen.se

Jobbnummer
1390405

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Rikspolisstyrelsen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Rikspolisstyrelsen: