Lönehandläggare

Säkerhetspolisen / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Säkerhetspolisen i Stockholm, Solna, Linköping eller i hela Sverige

Vi söker nu en ny kollega som vill vara med och driva och vidareutveckla arbetet med lönehanteringen på Säkerhetspolisen. Är du en serviceinriktad och lösningsorienterad person som tycker om att arbeta med lön? Välkommen att söka ett jobb där du är med och gör skillnad.
Så här arbetar vi på Säkerhetspolisen
Ditt och dina kollegors uppdrag är att tillsammans skydda Sverige, vår demokrati och våra fri- och rättigheter. Dina kollegor är specialister, sakkunniga och samhällsintresserade. De vet att saker inte alltid är som det ser ut vid första anblick. Därför söker vi kollegor som bidrar med kompletterande perspektiv, kunskaper och erfarenheter som sammantaget gör oss bättre.
Det finns många olika yrken och kompetenser hos oss. Du kommer samverka med och lära mycket av andra. Du kommer också kunna arbeta och utvecklas självständigt. Både lagarbete och djup specialisering behövs för att förstå och hantera våra komplexa uppdrag. Det är Säkerhetspolisens ansvar att det som inte får hända, inte heller händer. Oavsett arbetsuppgift är du med och utvecklar Sveriges säkerhet.
Det här är ditt uppdrag
I rollen som lönehandläggare ansvarar du och dina kollegor för personaladministration inom löneutbetalning, registrering av lönehändelser och avtalsfrågor. Du är ett viktigt stöd till myndighetens övriga medarbetare i frågor om tidsredovisning och egenrapportering och du hanterar uppgifter kring personal med oregelbunden arbetstid. Att hjälpa till med information till nyanställda är också en viktig del av uppdraget.
Välkommen till en grupp med engagerade och kompetenta kollegor med olika kompetenser och bakgrund. Som kollegor kompletterar vi varandra och vi söker därför både dig som är i början av din karriär som lönehandläggare och kanske nyligen avslutat en utbildning inom lön och dig som är en erfaren lönehandläggare.
Din placering är i Stockholm och arbetet utförs på kontoret, vilket innebär att det inte finns möjlighet till distansarbete.
De här kvalifikationerna söker vi hos dig
Du har följande kompetens:
• Yrkesutbildning med inriktning på lön alternativt har du minst ett års erfarenhet av arbete med hela löneprocessen
• God förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
Du som söker kan också ha kompetens som tillför bredd och kompletterande perspektiv. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i Agresso Lön. Vi ser också positivt på om du har vana av att läsa och tolka avtal, särskilt Villkorsavtalet. Erfarenhet av att arbeta i personaladministrativt system är också meriterande.
Det här är kollegan vi söker
Du är en lösningsorienterad person som ser möjligheter i utmaningar och bidrar till ett gott arbetsklimat i gruppen. Noggrannhet och struktur kännetecknar dig som person och du tycker om när det är ordning och reda. Du driver självständigt ditt arbete framåt, men uppskattar också att arbeta tillsammans med andra.
Dina arbetsuppgifter behandlar ofta flera aspekter och involverar många parter. Därför behöver du vara bra på att skapa och upprätthålla förtroendefulla kontakter och tycka om att ge service.
Så hjälper vi varandra att utvecklas
Som medarbetare förväntas du ta egna initiativ för att utvecklas inom ditt område. Du har nära kontakt med din chef för att diskutera din och vår gemensamma utveckling. Vilka behov har vi och i vilken riktning vill du utvecklas?
Vi strävar efter balans mellan arbetet och livet utanför. Vi premierar hälsa och erbjuder träning på jobbet. Det ger dig energi och tid att utvecklas.
Anställningsvillkor och krav
Det här är en tillsvidareanställning som inleds med sex månaders provanställning. Vi tillämpar individuell lönesättning.
Du får statlig tjänstepension PA 16. Utöver det har Säkerhetspolisen ett lokalt avtal med en extra pension för våra anställda. Om du ska vara föräldraledig får du en extra föräldralön som totalt innebär 90 procent av din lön. I anställningsavtalet ingår även extra försäkring som ger ekonomiskt skydd för make, maka, registrerad partner, sambo och barn.
Svenskt medborgarskap är ett krav, då anställning vid Säkerhetspolisen innebär placering i säkerhetsklass. För anställning krävs godkänt resultat i säkerhetsprövningen med registerkontroll, som genomförs i enlighet med säkerhetsskyddslagen.
Vi ställer höga krav på säkerhets- och sekretessmedvetande. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras.
Så tar du kontakt med oss
Du är välkommen att ringa rekryterande chef, tfn 010-568 78 51.
För information om rekryteringsprocessen, kontakta HR-enheten, tfn 010-568 70 06.
Fackliga företrädare: Polisförbundet, tfn 010-568 70 03, SACO, tfn 010-568 70 04 och ST, tfn 010-568 70 02.
Så ansöker du
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald kan tillföra verksamheten.
Ansökan sker via vår hemsida www.sakerhetspolisen.se
Ansökan ska ha kommit in senast 2023-02-13.
Urval och intervjuer kommer ske löpande.
Övrig information
Du bör inte berätta att du sökt tjänst hos Säkerhetspolisen för andra personer än dina närmast berörda. Det beror på att vi har tjänster som omfattas av sekretess.
I den här rekryteringen använder vi arbetspsykologiska tester.
Vi har redan gjort våra val av annonskanaler. Vi undanber oss därför samtal från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2023-03-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Säkerhetspolisen (org.nr 202100-6594)
Bolstomtavägen 2 (visa karta)
171 69  SOLNA

Jobbnummer
7427374

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Säkerhetspolisen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Säkerhetspolisen: