Lönehandläggare

Grums kommun, HR-funktionen / Administratörsjobb / Grums
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Grums, Karlstad, Säffle, Hammarö, Kil eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grums kommun, HR-funktionen i Grums

Grums kommun är en del av Karlstadsregionen och ligger vid Vänerns strand, 20 minuters bilfärd från Karlstad. Hos oss får du alla de fördelar som finns av att arbeta i en liten kommun. Här har vi jobb som märks. Tillsammans gör vi skillnad varje dag, alla på olika sätt men alltid med kommunens invånare i fokus. Genom att följa vår värdegrund skapar vi en välkomnande kommun där det råder engagemang, delaktighet, professionalism och arbetsglädje.

HR-funktionen i Grums kommun består av totalt sju medarbetare som arbetar såväl operativt som strategiskt med personal- och lönefrågor mot alla kommunens verksamheter. Funktionen ansvarar för att kommunens anställda får löner och andra ersättningar utbetalda samt för att driva processer, stödja verksamheterna och utveckla riktlinjer och strategier inom HR-området. En viktig uppgift är att stödja kommunens chefer i deras personal- och arbetsmiljöansvar. HR-funktionen leds av HR-chef.

Hos oss gör du skillnad!


Publiceringsdatum
2022-01-12

Arbetsuppgifter
Din huvuduppgift som lönehandläggare blir att tillsammans med dina kollegor sköta lönehanteringen för ca 1000 medarbetare. För de allra flesta gäller kollektivavtalet Allmänna Bestämmelser, men vi har även anställda på avtalen PAN och BEA. Du kommer att hantera löner för anställda inom flera olika områden, så som skola (med ferie- och uppehållsanställningar), vård och omsorg samt administrativ personal.

Du kommer att arbeta med lönehandläggning i hela processen, från anställning till avslut. Arbetet inkluderar bland annat registrering av nyanställningar och scheman, rättning av löner, inrapportering av underlag gällande lönerelaterade ersättningar, utfärdande av olika slags intyg och avslut av anställningar. Utöver det kommer du även att arbeta med arkivering i personalakter och andra arbetsuppgifter som kan förekomma kring lönehandläggningen. Kontakt och support till kommunens chefer och medarbetare är självklart en viktig del av tjänsten.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har eftergymnasial utbildning inom lönehantering alternativt annan utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Vi ser gärna att du har minst 2-3 års erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. Det är meriterande med kunskap om kommunala kollektiv- och anställningsavtal, liksom vana från att arbeta i lönesystemet Personec P.

Arbetet kräver god administrations- och organisationsförmåga och vi vill att du som söker tjänsten ska vara serviceinriktad samt ha lätt för att skapa och upprätthålla goda kontakter. Rollen kräver en person som är självgående, flexibel, kommunikativ och trygg. Att du är noggrann och strukturerad ser vi som en självklarhet. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och att du delar vår värdegrund om att vara professionell, välkomnande, engagerad och delaktig.

Urvalsarbete sker löpande under ansökningstiden och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag, så vänta inte med att skicka in din ansökan!

ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via post eller mejl.

I Grums kommun vill vi ha en mångfald i arbetslivet och ta tillvara på de kvaliteter som en jämn köns- och åldersfördelning samt etnisk och kulturell mångfald tillför vår verksamhet.

Varmt välkommen med din ansökan!

Genom att skicka in din ansökan godkänner du att dina personuppgifter används i enlighet med gällande dataskyddslagstiftning för att Grums kommun ska kunna tillhandahålla det stöd och den service kommunen ansvarar för. Läs mer på grums.se/personuppgifter.

Erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde enligt överenskommelse .

Ersättning
Månadslön Individuell lönesättning

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-02-06
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Grums kommun, HR-funktionen

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "A1082798".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Grums kommun (org.nr 212000-1827), https://www.grums.se/naringslivjobb/arbete/saardetattjobbahososs.4957.html

Arbetsplats
Grums kommun, HR-funktionen

Kontakt
HR-chef
Sven Andersson
0555-42162

Jobbnummer
6242502

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grums kommun, HR-funktionen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grums kommun, HR-funktionen: