Lönehandläggare

Statens Servicecenter Eskilstuna / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statens Servicecenter Eskilstuna i Eskilstuna

Vi söker lönehandläggare inom avdelning lönerelaterade tjänster med placering i Eskilstuna

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med cirka 350 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster på löneenhet 6 i Eskilstuna. Inom lönerelaterade tjänster erbjuds administrativt arbete kring lön, resor- och utlägg och beslutsskrivning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar (Lönehandläggare Eskilstuna)
Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration, besvarande av ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar samt via Samarbetsportalen.
Statens servicecenter använder lönesystemet Palasso.
I arbetet som lönehandläggare ingår att ha kontakt med arbetstagare, chefer, personalfunktioner hos kundmyndigheterna samt andra externa statliga myndigheter.
Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där du gemensamt med andra har möjlighet att planera, genomföra och utveckla ditt arbete.

Publiceringsdatum
2016-02-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist eller likvärdig utbildning
Arbetat med löneadministration

Dessutom är det meriterande om du har:
Arbetat med hela lönehanteringsprocessen
Arbetat med statliga avtal
Arbetat med lönesystemet Palasso
Erfarenhet av att arbeta teambaserat

Vidare ska du ha förmåga:
God kommunikativ förmåga och vara serviceinriktad
God samarbetsförmåga, strukturerad och resultatinriktad
Att arbeta självständigt

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Eskilstuna.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Helén Schwihlik Edin, enhetschef, tel 010-456 04 39.
Fackliga kontakter Annika Andersson ST tel 010-456 00 57, Martina Sterner Saco-S tel 010-456 00 86, Calle Hjelmerus SEKO tel 026-65 65 83.

Ansökan med personligt brev och CV skickas senast 10 mars till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med Lönehandläggare Eskilstuna och Dnr 10118-2016/2511.

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-03-10
Ange följande referens när du ansöker: 10118-2016/2511

Kontakt
Helen Schwihlik Edin, Enhetschef 010-4560439

Facklig kontakt
Annika Andersson, ST 010-4560057
Martina Sterner, Saco-S 010-4560086
Calle Hjelmerus, SEKO 026-656583

Företag
Statens Servicecenter Eskilstuna

Adress
Statens Servicecenter Eskilstuna
Careliigatan 8
63220 Eskilstuna

Kontorsadress
Careliigatan 8
Eskilstuna

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2686296

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statens Servicecenter Eskilstuna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statens Servicecenter Eskilstuna: