Lönehandläggare

Statensservice center Stockholm / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Statensservice center Stockholm i Stockholm

Statens servicecenter utformar och erbjuder tjänster inom området administrativt stöd till myndigheter i syfte att uppnå sänkta kostnader med bibehållen eller ökad kvalitet för staten som helhet. Myndigheten, med ca 330 anställda, startade den 1 juni 2012 och finns i Gävle (HK), Eskilstuna, Stockholm och Östersund. Vi erbjuder ekonomi- och löneadministrativa tjänster samt e-handelstjänster. Statens servicecenter ska verka för att 50 procent av staten mätt i antalet anställda är anslutna till myndighetens tjänster vid utgången av år 2017. Detta ställer krav på ständig tillväxt av nya kunder, ökad effektivitet och utveckling av nya tjänsteområden. Vill du anta utmaningen tillsammans med oss?

Anställningen är placerad inom avdelningen för lönerelaterade tjänster med placering i Stockholm.

Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvar

Arbetet som lönehandläggare består av löneadministration samt att besvara ärenden från arbetstagare/chefer via Statens servicecenters servicedesks ärendehanteringssystem i frågor rörande lagar, avtal och författningar. Förutom lönesystem med egenrapportering så tillhanda håller vi planering och bemanningssystemet Besced. Arbetet är teambaserat vilket innebär att du kommer att ingå i en grupp där ni gemensamt planerar, genomför och utvecklar arbetet, men alla i gruppen har ett eget ansvar för sina löner och arbetar med både gemensamma och egna förbättringsarbeten.

Publiceringsdatum
2015-10-23

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:
Yrkeshögskoleexamen som lönespecialist

Dessutom är det meriterande om du har:
Erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen
Erfarenhet av att arbete med oregelbundet schema
Bekväm med att arbeta i olika datasystem

Vidare ska du ha förmåga:
Är positiv, engagerad och driven
Trivs i ett högt tempo och är beredd att hantera oförutsedda händelser
Är kommunikativ och serviceinriktad
God samarbetsförmåga, är strukturerad, resultatinriktad och noggrann

Stor vikt kommer att läggas vid dina personliga egenskaper.

Övrig information
Anställningen är 100 % och tillsvidare.
Anställningen är placerad i Stockholm.
Vi tillämpar 6 månaders provanställning.

Statens servicecenter verkar för en diskrimineringsfri arbetsplats med ökad mångfald och jämställdhet.

Ansökan med personligt brev och CV skickas senast den 2015-11-08 till registrator@statenssc.se eller till postadress nedan märkt med "Lönehandläggare Stockholm" och Dnr 10713-2015/2511

Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2015-11-08
Ange följande referens när du ansöker: 10713-2015/2511
Ansökan kan skickas till e-postadress: registrator@statenssc.se

Kontakt
Carina Rystedt, Enhetschef 010-4560386

Facklig kontakt
Annika Andersson, ST 010-4560057
Martina Sterner, Saco-S 010-4560086
Calle Hjelmerus, Seko 026-656583

Företag
Statensservice center Stockholm

Adress
Statensservice center Stockholm
FE 15
11151 STOCKHOLM

Kontorsadress
DROTTNINGGATAN 29
STOCKHOLM

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 0771-456000

Jobbnummer
2494083

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Statensservice center Stockholm

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Statensservice center Stockholm: