Lönechef till ny lönefunktion

Lerums kommun, Personalenheten / Ekonomiassistentjobb / Lerum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Lerum, Härryda, Partille, Göteborg, Mölndal eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Lerums kommun, Personalenheten i Lerum

Vill du vara med och leda arbetet med att etablera en löneenhet i egen regi? Kommunens lönehantering är idag outsourcad och nu påbörjas ett arbete att hämta hem hanteringen och starta upp en löneenhet.

Lerums kommuns vision att bli Sveriges ledande miljökommun år 2025 och dess ledord hållbarhet, kreativitet och inflytande genomsyrar kommunens arbete.

Inom kommunens verksamheter arbetar cirka 3000 medarbetare som tillsammans jobbar för att erbjuda god service och skapa välfärd för kommunens invånare.


Publiceringsdatum
2019-05-24

Arbetsuppgifter
Du kommer att vara med att starta upp och ansvara för lönehandläggningen i Lerums kommun. Du kommer har personal-, verksamhet- och ekonomiansvar för löneenheten, vilket också innebär att du kommer rekrytera personal till den nya enheten.

I arbetsuppgifterna ingår ansvar för lönehandläggningen, användarsupport och utbildning av stödanvändare. I tjänsten ingår också att arbeta praktiskt med lönehanteringen och du bilr en viktig kugge i att driva utvecklingen av kommunens gemensamma HR-system. Även framtagande av statistik och underlag till uppföljningar kan förekomma.

Kommunen använder sig för närvarande av lönesystemet Heroma men då upphandling pågår kan annat lönesystem komma ifråga efter oktober år 2020.


Kvalifikationer
Vi söker dig som gärna samverkar med andra för att uppnå bästa möjliga resultat, som vill sprida kunskap inom ditt kompetensområde och trivs med att driva utvecklingsfrågor.

Du har god förmåga att leda andra och att skapa ett team. Med engagemang och delaktighet motiverar du medarbetare för att nå gemensamma mål. Du har förmåga att skapa goda relationer med omgivningen. Du är en god lyssnare och kan förklara komplexa frågeställningar på ett sätt som är lätt att förstå.

Du har relevant eftergymnasial utbildning inom lön eller likvärdigt, kanske inom HR? Du har flera års erfarenhet av lönehantering samt tidigare erfarenhet av lönesystem som används i offentlig sektor och kunskap om de avtal som gäller. Tidigare chefs-/ledarerfarenhet är meriterande.

Vårt teambaserade arbetssätt gör att god samarbetsförmåga och glimten i ögat är förutsättningar för av vi ska trivas och göra ett bra arbete tillsammans.

ÖVRIGT
Vi tror att våra olikheter berikar och utvecklar individen, verksamheten och samhället positivt. Som arbetsgivare arbetar Lerums kommun aktivt för jämställdhet och mångfald och mot all form av diskriminering och kränkande särbehandling.

Kommunens medarbetare ska ha en god arbetsmiljö som främjar möjligheter att kombinera arbete, föräldraskap och fritid. Vi erbjuder förmåner så som friskvård och personalvårdprogram.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen hos Lerums kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan via denna länk, och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!

Då vi inför denna rekrytering redan tagit ställning till de rekryteringskanaler vi önskar använda undanbeder vi oss vänligen men bestämt att bli kontaktade för ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-06-16
Ange följande referens när du ansöker: A850450
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Malena Steingrüber malena.steingruber@lerum.se 0302-521243

Företag
Lerums kommun, Personalenheten

Adress
Lerums kommun, Personalenheten
Box 225
44380 Lerum

Kontorsadress
Brobacken 1 Lerum

Jobbnummer
4806644

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Lerums kommun, Personalenheten

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Lerums kommun, Personalenheten: