Lönechef
Gävle kommun, HR-avdelningen / Administratörsjobb / Gävle
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Gävle,
Älvkarleby,
Sandviken,
Ockelbo,
Ovanåker eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Gävle kommun, HR-avdelningen i Gävle Gävle är en kommun i utveckling. Hos oss kan du göra skillnad på riktigt. För alla som bor i Gävle. För Gävle som plats. Vi erbjuder intressanta och utmanande jobb, 6700 kollegor och goda möjligheter för dig att växa. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Nu söker vi dig som vill göra Gävle ännu bättre tillsammans med oss.
På kommunledningskontoret är du i händelsernas centrum. Våra drygt 200 medarbetare jobbar med saker som är gemensamma för alla inom Gävle kommun. Vi ser helheten, samordnar arbetet mellan förvaltningarna och ansvarar för den strategiska utvecklingen. Hos oss jobbar du nära politikerna och vet ofta först vad som är på gång. Är du lyhörd, nyfiken och aktiv har du goda möjligheter att vara med och påverka. Vi gör Gävle tillsammans.
Tjänsten är placerad på HR-avdelningen, Kommunledningskontoret. HR-avdelningen har en
koncernövergripande roll i arbetsgivarfrågor men är också en stödjande funktion till förvaltningar och bolag.
Publiceringsdatum2015-11-12ArbetsuppgifterVi erbjuder dig ett uppdrag som chef för kommunens löneenhet och en självklar roll som medspelare i kommunens HR-avdelning. Som lönechef kommer du leda ditt team av medarbetare och tillsammans med dem vara ansvarig för cirka 9 000 löner per månad. Du säkerställer att administrationen av kommunens löner sker kvalitetssäkert och effektivt. Du kommer att ha ett strategiskt och operativt ansvar för all löne-, pensions- och försäkringsadministration, vilket innebär att du är systemansvarig för löne- och personalsystemet, kommunikations- och informationsansvarig för lönefrågor.
Du rapporterar till Gävle kommuns HR-chef och medverkar aktivt i HR-avdelningens ledningsgrupp. På uppdrag av HR-chefen kommer du även att arbeta med olika utvecklingsfrågor inom HR-området.
KvalifikationerDu har en akademisk examen inom relevant område eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Flerårig arbetslivserfarenhet av att ha arbetat med lönefrågor och brett HR-arbete i ledande befattning. Du är väl förtrogen med IT baserade personalsystem. Det är dessutom meriterande om du har erfarenhet av förändringsarbete och projektledning.
Du är resultatinriktad och förväntas ha blick för såväl detaljer som helhet. Du har god initiativförmåga, tycker om att arbeta parallellt med flera olika frågor och har ett intresse för utveckling av rutiner och arbetssätt. Du har förmåga att planera och driva processer på ett sätt som skapar delaktighet. Du har mycket god kommunikations- och samarbetsförmåga och når framgång genom samsyn och samverkan.
ÖVRIGT
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Gävle kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Gävle kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning
ErsättningEnligt avtal.
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-11-29
Ange följande referens när du ansöker: KLK 26/15
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktJoakim Råberg, HR-chef 026-17 84 96
joakim.raberg@gavle.seFacklig kontaktLena Arnberg, Vision 026-17 80 05
lena.arnberg@gavle.sePernilla Sandin, SACO 026-17 80 57
pernilla.sandin@gavle.seFöretagGävle kommun, HR-avdelningen
AdressGävle kommun, HR-avdelningen
Gävle kommun
80184 Gävle
Kontorsadress80184
Jobbnummer 2525367
Observera att sista ansökningsdag har passerat.