Lönechef
Hallstahammars kommun / Administratörsjobb / Hallstahammar
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hallstahammar,
Surahammar,
Köping,
Västerås,
Kungsör eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hallstahammars kommun i Hallstahammar HR- och löneenheten söker en lönechef
Heltid, tillsvidare. Tillträde enligt överenskommelse.
OM TJÄNSTEN
Hallstahammars kommuns HR- och löneenhet är organisatoriskt placerad under kommunstyrelseförvaltningen och på löneenheten arbetar sex medarbetare. Tjänsten som lönechef är en ny tjänst som kommer att inrättas under hösten 2015 och som kommer att vara underställd HR-chefen. I rollen som lönechef ansvarar du för att säkerställa att administrationen av kommunens c:a 2000 löner sker kvalitetssäkert och effektivt. Du ansvarar också för att utveckla arbetssätt och rutiner och du verkar för en framåtriktad omvärldsbevakning och föreslår kompetenshöjande insatser.
Som lönechef måste du själv kunna hantera löneadministration och tjänsten fordrar att du är datorvan och har förståelse för processer och IT-system. En viktig del i uppdraget är att läsa och förstå gällande avtal och det är därför avgörande att du har förmåga att omsätta teoretiska kunskaper i praktiken.
Våra löner utbetalas från systemet Personec P och i tjänsten som lönechef ingår också ett systemförvaltaransvar för Personec P och dess underliggande system, vilket innebär att se till att användaren kan få det stöd och de uppgifter som behövs samt att arbetet i systemet är så enkelt som möjligt.
Övriga stödsystem som används i organisationen är:
• Time Care schemaplanering
• Time Care Pool vikariehantering
• Personec förhandling
• WinLas anställningstidsbevakning
• Adato rehabiliteringssystem kommer att börja användas under hösten 2015
Tjänsten innefattar också ett budget- och personalansvar för lönenhetens verksamhetsområde.
Publiceringsdatum2015-09-15KvalifikationerFormella krav
Vi söker dig som har en relevant akademisk examen, det kan vara t ex inom HR, statistik, ekonomi eller IT. Vi förutsätter att du har mångårig erfarenhet av löneadministrativt arbete, gärna inom den kommunala sektorn och att du är väl insatt i hur olika löneadministrativa frågor hanteras i praktiken. Har du dessutom erfarenhet av Personec P är det meriterande. Vi ser gärna att du har arbetat som chef under några års tid och har du arbetat inom en större organisation eller komplex verksamhet, ses detta också som meriterande.
Personlig profil
Du har förmåga att planera och driva processer på ett sätt som skapar delaktighet i gruppen. Du förväntas ha blick för såväl detaljer som helhet. Du drivs av att kunna utveckla och förbättra ditt ansvarsområde och är lyhörd för verksamhetens behov.
Det är viktigt att du tar egna initiativ och att du kan arbeta självständigt, likaså att du har en god samarbetsförmåga och kan kommunicera med andra på ett lyhört sätt. Du är också serviceinriktad, lugn och tillmötesgående och har ett intresse för utveckling av rutiner och arbetssätt. Mycket stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och vid den personliga profilen.
FACKLIG KONTAKT
Per Eriksson, Vision, tel 0220-245 35.
UPPLYSNINGAR
Lämnas av HR-chef Helene Mårtén, tel: 0220-240 88.
ANSÖKAN
Välkommen med din ansökan, med löneanspråk, till
kommun@hallstahammar.se eller till Hallstahammars kommun, 734 80 Hallstahammar senast 2015-09-29.
Varaktighet, arbetstid
Tillsvidare
Heltid
ErsättningFast månads- vecko- eller timlön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-09-29
Välkommen med din ansökan med löneanspråk
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kommun@hallstahammar.seKontaktHelene Mårtén, HR-chef 0220-24088
Facklig kontaktPer Eriksson, Vision 0220-24535
FöretagHallstahammars kommun
AdressHallstahammars kommun
73480 HALLSTAHAMMAR
KontorsadressPrästgårdsgatan 1
Hallstahammar
Övriga kontaktuppgifterTelefonnummer: 0220-24000
E-postadress:
hallstahammarskommun@hallstahammar.se Jobbnummer 2430385
Observera att sista ansökningsdag har passerat.