Lönechef
Tierps kommun / Administratörsjobb / Tierp
2011-12-02
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Lönechef" (publicerad 2013-05-02) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Tierp,
Älvkarleby,
Östhammar,
Gävle,
Sandviken eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Tierps kommun i Tierp,
Gävle,
Uppsala eller i
hela Sverige Tierps kommun har ett gynnsamt läge mellan Uppsala och Gävle med närhet även till Stockholm, Arlanda och hela Mälardalsregionen. I kommunen finns goda och varierande boendemiljöer med natur och kultur inpå knutarna och utmärkta kommunikationer på såväl väg, järnväg som digitalt.
Vill Du vara med och starta upp den nya gemensamma löneadministrationen för våra tre kommuner: Tierp, Älvkarleby och Knivsta kommuner.
Från årsskiftet 2012 slås löneadministrationerna i de tre kommunerna ihop under en gemensam lönenämnd och där Tierps kommun blir värdkommun.
Den gemensamma löneadministrationen, kallad Lönecentrum, kommer att ansvara för ca 4750 löner och har totalt 16 medarbetare inklusive systemförvaltare och pensionshandläggare.
Publiceringsdatum2011-12-02ArbetsuppgifterHuvudsaklig uppgift är att på ett aktivt och närvarande sätt leda lönegruppens arbete och att få verksamheterna från de tre kommunerna att samverka i en gemensam löneadministration i en centraliserad organisation.
I tjänsten ingår ansvar för verksamheten, personal och ekonomi samt vissa löneadministrativa arbetsuppgifter kan ingå i tjänsten.
Till en början ingår i tjänsten att fungera som projektledare och att arbeta ihop gruppen till en samverkande servicefunktion ut mot chefer och arbetstagare i de tre kommunerna.
Utveckla arbetssätt, metoder och rutiner med sikte på enhetlighet, effektivitet, kundorientering och kvalitet.
Lönechefen ska vara lyhörd och ha aktivt och regelbunden kontakt med verksamheterna för att medverka till att utveckla löneavdelningens tjänster på ett sätt som underlättar och stödjer dem i deras arbete.
Som lönechef samarbetar du med kommunernas personalenheter i frågor som rör avtalstolkning.
KvalifikationerVi söker dig som har en relevant akademisk utbildning (eller motsvarande erfarenhet som bedöms likvärdig av arbetsgivaren) som har gett dig en god plattform inom personaladministration, avtal och ekonomi. För att klara av denna roll behöver du ha erfarenhet av både ledarskap och projektledning.
Du har kunskap och förståelse för de avtal vi arbetar under inom den kommunala sektorn och du vet hur du kan och ska använda dig av effektiva system.
Vi arbetar i Personec P och har du erfarenhet av detta är det givetvis en extra merit.
Att ha arbetet i en politiskt styrd organisation är meriterande.
Som personen och ledare är du samarbetsinriktad, självgående, drivande, entusiasmerande och har en fallenhet för planering och att organisera.
Känslan för vad riktig service innebär och ett bra bemötande är självklart för din del och du har ett utpräglat affärsmässigt och professionellt förhållningssätt.
I övrigt hänvisas du till kommunens värdeord.
Arbetstider och omfattningHeltid. 100 % dagtid Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: 2012-02-01 Provanställning kan komma att tillämpas Tillträde efter överenskommelse
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2011-12-16
Vi eftersträvar mångfald där våra medarbetares bakgrund, erfarenheter, kunskaper och personlighet berikar kommunen.
Vi undanber oss erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp.
Ange följande referens när du ansöker: A245032
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSara Svanfeldt,
sara.svanfeldt@tierp.seFacklig kontaktPersonalorganisationernas företrädare nås via ko, 0293-21 80 00
FöretagTierps kommun
AdressTierps kommun
Centralgatan 7
81580 TIERP
Jobbnummer 1095415
Observera att sista ansökningsdag har passerat.