Löneassistent / Administratör med lönehantering

Bravura Sverige AB / Administratörsjobb / Helsingborg
2019-11-19
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneassistent / Administratör med lönehantering" (publicerad 2020-06-01) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Bravura Sverige AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Om Bravura:

Bravura är experter på rekrytering inom tjänstemannaområdet och hjälper företag i hela Sverige att tillsätta allt från nyckelpositioner och andra permanenta tjänster till kortare deltidsuppdrag. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter och vi förmedlar jobb både till dig med erfarenhet och till dig i början av karriären. På Bravura brukar vi säga att vi stärker företag genom människor och människor genom jobb. Vår roll är att erbjuda dig jobbmöjligheter och att förenkla för dig som söker jobb via oss. Vi drivs av ett personligt engagemang i varje rekrytering, där dialog, snabbhet och återkoppling är nyckeln till ett lyckat resultat.


Publiceringsdatum
2019-11-19

Företaget
Företaget bedriver logistikverksamhet och är dotterbolag till en producentorganisation för ett 90-tal svenska odlare, de är Sveriges största leverantör av svenskproducerad frukt och grönsaker. Verksamheten utvecklar, säljer och distribuerar ett modernt sortiment till hela den svenska dagligvaruhandeln. Med specialanpassade lager- och logistiklösningar och drygt 60 egna lastbilar som rullar dagligen med anställda chaufförer, ser de till att produkterna transporteras från odlarna till kund, alltid med miljön i fokus. Tillsammans satsar de på framtiden med hållbar mat - från svenska odlare till dig.


Dina arbetsuppgifter
Som Löneassistent ansvarar du för tidrapporteringen för företagets chaufförer. Idag har företaget outsourcat lönekörningen och du ansvarar för tidrapporteringsprogrammet Tidomat. Med rätt person i rollen, finns det tankar på att om några år få ett helhetsansvar för löneadministrationen. Utöver arbetet med tidrapporteringen ansvarar du även för utförande av arbetsgivarintyg, kontakt med det externa företaget som hanterar lönerna, viss kontakt med Försäkringskassan såsom exempelvis sjukanmälan samt andra administrativa uppgifter. I företaget pågår det ett konstant förbättringsarbete och de ser gärna att du delar detta intresse av att jobba mot en effektivare vardag och har lätt för att se lösningar till de utmaningar du möter.


Kvalifikationer
• Avslutad gymnasieutbildning
• Arbetslivserfarenhet 2-3 år
• Eftergymnasial utbildning inom löneadministration (meriterande)
• Erfarenhet av att tolka kollektivavtal (meriterande)
• Erfarenhet av Tidomat (meriterande)
• Goda kunskaper i Officepaketet
• Svenska och engelska i tal och skrift

För att trivas i rollen är du en person som tycker om att ha många kontaktytor. Du trivs med att leverera god service till dina kollegor och får energi av att hjälpa och stödja andra. Du har lätt för att anpassa dig till olika typer av människor och har god samarbetsförmåga samtidigt som du är självgående i ditt eget arbete. Vidare är du en person som trivs med att vara spindeln i nätet med tidvis högt arbetstempo där du trots det kan behålla lugnet.

Du får en verksamhet som är innovativ, har högt i tak, handlingskraftig och med korta beslutsvägar där hållbarhetsfrågor står högst på agendan.
Du får en verksamhet att växa i och tillsammans med!

Övrig information:

Den här tjänsten är en direktrekrytering vilket innebär att rekryteringsprocessen sker genom Bravura, men du kommer anställas direkt hos företaget.

Start: Omgående
Plats: Helsingborg
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här: https://www.bravura.se/din-karriar.

Har du problem med att skicka in din ansökan eller frågor kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller ringa vår växel 08-400 240 50 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval, och tjänsten kan komma att tillsättas tidigare än sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Administration, lön, tidomat, administratör, kollektivavtal, officepaket, Helsingborg, Skåne

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Ersättning
Enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2019-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Bravura Sverige AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Bravura Sverige AB (org.nr 556752-0803)

Arbetsplats
Bravura

Jobbnummer
4963519

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Bravura Sverige AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Bravura Sverige AB: