Löneassistent
Randstad AB / Administratörsjobb / Lidingö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Randstad AB i Lidingö,
Solna,
Stockholm,
Danderyd,
Sundbyberg eller i
hela Sverige Publiceringsdatum2024-03-06Dina arbetsuppgifterTill Lidingö stad söker vi nu två löneassistenter för konsultuppdrag om 4 månader. Tjänsten innebär att du arbetar med ärendehantering och support mot chefer och löneadministratörer på förvaltningarna. Du stöttar med rådgivning i frågor inom arbetsrätt, systemtekniska frågor i personalsystemet samt tolkning av kollektivavtal och lagar. Support sker både via telefon och via ärendehanteringssystem.
Som konsult hos oss på Randstad får du inte bara konkurrenskraftig lön, generösa förmåner och kollektivavtalade villkor. Du får även fri tillgång till vårt omfattande utbud av kompetensutvecklande utbildningar inom system, språk och ekonomi. Såsom bokslut, Excel för ekonomer, SAP, IFRS, koncernredovisning och många fler. För dig som senior specialist som vill spetsa till dina personliga färdigheter finns det möjlighet att gå vårt soft skills program. Detta för att du som person ska vara så attraktiv som möjligt på arbetsmarknaden. Vi vill vara en coachande karriärpartner för våra anställda, både gällande framtida uppdrag och färdigheter. Med ett tätt samarbete med din konsultchef får du kontinuerlig stöttning i hur dina kompetenser kan vässas ytterligare. I vår rekryteringsprocess kommer du genomföra ett färdighetstest, som är kopplat till den erfarenhet och kunskap du har inom ekonomi, för att sedan kunna matcha dig med rätt uppdrag och företag.
Ansvarsområden
Bearbeta och kontrollera löneunderlag Sammanställa tid- och frånvarorapporter Support till anställda och chefer
Ta fram rapporter och statistik
Tid- och schemahantering
KvalifikationerKrav:
Relevant YH-utbildning/Högskola
Minst ett (1) års arbetserfarenhet som lönehandläggare
Arbeta självständigt i förekommande lönesystem, t.ex. Palasso, Hogia, Heroma, Personec P
Behärska och ha god förståelse för svenska språket i tal och skrift
Arbeta självständigt i MS Office
Du behöver ha erfarenhet av administrativt arbete och det är en fördel om du arbetat i en konsultativ roll mot kunder samt gett service via telefon eller digitalt. Digital kunskap och god datorvana.
Om företagetRandstad
På Randstad vet vi att alla människor har en plats på arbetsmarknaden. Med verksamhet över hela landet och inom alla kompetensområden hjälper vi människor att hitta ett jobb som känns bra, och där de får möjlighet att växa, utvecklas och uppnå sin fulla potential. Med närmare 600 000 anställda i 38 länder är Randstad världsledande inom HR-tjänster, med målsättningen att bli världens främsta och mest uppskattade partner på arbetsmarknaden. Genom att kombinera vår passion för människor med kraften i dagens teknologi hjälper vi människor och företag att uppnå deras fulla potential. Vi kallar det Human Forward.
Ersättning Ej specificerad
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2024-03-15
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Randstad AB (org.nr 556242-1718)
Arbetsplats Randstad
Jobbnummer 8519955
Observera att sista ansökningsdag har passerat.