Löneassistent
Nynäshamns kommun / Administratörsjobb / Nynäshamn
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Nynäshamn,
Trosa,
Salem,
Huddinge,
Botkyrka eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nynäshamns kommun i Nynäshamn,
Stockholm eller i
hela Sverige Har du ett stort intresse och vill lära dig mer om löne- och systemfrågor?
Nynäshamn erbjuder det bästa av flera världar. Vi är en del av en stark tillväxtregion med den mindre organisationens fördelar. Här är det nära till både kollegorna och de invånare vi servar. Runt knuten väntar storslagna naturupplevelser och det goda småstadslivet, med storstadens puls inom räckhåll. Det är unika förutsättningar som vi i Nynäshamn är stolta över och gärna delar med oss av.
Om arbetsplatsen
HR-avdelningens uppdrag är att driva strategisk utveckling, svara för rådgivning, ge administrativt stöd och service samt svara för kontroll och uppföljning inom HR-området. Avdelningen tillhör kommunstyrelseförvaltningen och består av totalt ca 30 personer som arbetar med lön, systemförvaltning, strategisk utveckling, bemanning samt med olika HR-relaterade projekt.
Som löneassistent jobbar du på enheten för lön och system tillsammans med tre lönekonsulter, två systemförvaltare och en controller. Vi jobbar tillsammans som ett team och hjälper varandra, lär av varandra och utvecklar våra tjänster och processer med fokus på effektivitet, kvalitet och kundupplevelse. Vi arbetar mot en datadriven enhet och ingår även i olika utvecklingsteam tillsammans med hela HR-avdelningen.
Publiceringsdatum2023-01-12Dina arbetsuppgifterVi erbjuder dig en utvecklande och lärorik roll med varierade uppgifter:
• hantera intyg till myndigheter och anställda
• administrera och bevaka anställningsavtal
• vara behjälplig med arkivvård
• första linjens stöd för svar på enklare frågor
• vara behjälplig med löneunderlag
• ta ut rapporter ur system
• ta fram uppgifter och handlingar
• stöd i utvecklingsarbete
Det här söker vi hos dig
För att lyckas i rollen har du:
• utbildning inom löneadministration eller systemförvaltning
• gymnasieutbildning
• goda kunskaper i svenska
• kunskap om lönearbete
• vana med att använda dator som ett arbetsverktyg
Du är uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande, tycker om att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Arbetet som löneassistent innebär att du behöver planera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, att du är noggrann och har lätt för att lösa numeriska uppgifter snabbt och korrekt.
I din yrkesroll är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard och anstränger dig för att nå upp till dessa. Du har naturlig fallenhet för problemlösning, såväl numeriska uppgifter som du löser både snabbt och korrekt, som att analysera och bryta ner komplicerade problem i sina beståndsdelar och lösa även dessa.
Information om tjänsten
Tillträde: snarast eller enligt överenskommelse
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning till och med 2023-10-31, ev. möjlighet till förlängning
Sysselsättningsgrad: Heltid
Antal lediga befattningar: 1
Ref. nr: KS/2022/0407/023
Det här erbjuder vi dig!
Välkommen till Nynäshamn! En unik del och plats i Stockholms län. I Nynäshamns kommun är det både nära till samverkan, påverkan och beslut - och nära till invånarna. Det bidrar till att arbetet både känns meningsfullt och berikande.
Som anställd i Nynäshamn kommun erbjuder vi dig möjlighet till distansarbete, förmånscykel, friskvårdsbidrag och fri tillgång till gym i kommunhuset. Vi tillämpar flextid och kortare arbetstid under sommarmånaderna och vi har en aktiv personalförening. Här finns alltid naturen runt hörnet och andrum på gångavstånd.
Välkommen hem till Nynäshamn!
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-02-02
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Nynäshamns kommun (org.nr 212000-0233),
https://www.nynashamn.se/ Kontakt Enhetschef
Mona Bjurén
mona.bjuren@nynashamn.se 08 - 520 684 59 Jobbnummer 7337449
Observera att sista ansökningsdag har passerat.