Löneassistent, 2 st

Region Gotland, Löneadministration / Ekonomiassistentjobb / Gotland
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Gotland, Västervik, Valdemarsvik, Oskarshamn, Borgholm eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Region Gotland, Löneadministration i Gotland

Som en del av Region Gotland utvecklar och erbjuder serviceförvaltningen effektiva tjänster inom ekonomi, HR, IT, telefoni, städ, transport, varu- och måltidsförsörjning samt medborgarservice. Våra cirka 530 medarbetare månar om kvalitet och service gentemot våra kunder, vilka i huvudsak är regionens andra förvaltningar.

Löneadministrativa enheten är placerad i Slite och tillhör serviceförvaltningen. Vårt uppdrag är att se till att samtliga anställda inom Region Gotland får korrekt lön i rätt tid. Vi ger också råd och stöd till regionens chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Vi är indelade i team som levererar tjänster till regionens samtliga förvaltningar, vilket innebär att vi arbetar med flera olika avtalsområden. Nu söker vi två nya medarbetare som vill vara med och utvecklas tillsammans med enheten.


Publiceringsdatum
2016-11-22

Arbetsuppgifter
Som löneassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att registrera och utföra löneberäkningar samt att kontrollera och rätta löner. Region Gotland använder HRplus (Bluegarden) och vi har Medvind som schemaläggnings- och tidrapporteringssystem.

En viktig del i ditt uppdrag är att ge råd och stöd till chefer och medarbetare i lönerelaterade frågor. Du kommer också ha löpande kontakt med externa intressenter som exempelvis Försäkringskassan och Kronofogdemyndigheten.

I dina arbetsuppgifter ingår även administration av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, anställningstider, semester, frånvaro, arvoden och scheman i vårt HR-system.


Kvalifikationer
Du som söker bör ha treårigt gymnasium med inriktning mot ekonomi eller administration. Önskvärt är även en kvalificerad yrkesutbildning inom samma område. Du har erfarenhet av arbete som löneassistent samt kunskap kring avtal och lagar enligt det kommunala avtalsområdet. Goda kunskaper i Officepaketet är ett krav. Önskvärt är också erfarenhet av arbete med schema-/bemanningsmodul i Windowsmiljö.

Som person är du noggrann och har ett självständigt och strukturerat arbetssätt. Du har en hög servicenivå i förhållande till dina kunder och har förmåga att förklara på ett tydligt och enkelt sätt.

ÖVRIGT
Inom Region Gotland strävar vi efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar sökande med olika bakgrund och kön.

Vill du ha information om Gotland som plats att bo och leva på, läs mer på www.gotland.com/leva

Inför rekryteringsarbetet har vi på Region Gotland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidareanställning, tillträde: enligt ök.

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-12-11
Ange följande referens när du ansöker: A629319
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Göran Karlström 0498- 20 63 01

Företag
Region Gotland, Löneadministration

Adress
Region Gotland, Löneadministration
Region Gotland
62181 Visby

Kontorsadress
Visborgsallén 19 Visby

Jobbnummer
3174155

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Region Gotland, Löneadministration

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Region Gotland, Löneadministration: