Löneansvarig till restaurangkedja i Skärholmen
Andara / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Andara i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Till serviceorganisationen för en stor restaurangkedja söker vi en trygg och rutinerad löneansvarig. Du kommer tillsammans med en löneadministratör att ansvara för hela löneprocessen från ax till limpa. ArbetsuppgifterI rollen kommer du att ansvara för att sköta hela löneprocessen för omkring 700 löner per månad (varav 100 tjänstemän). Lönebearbetning och beräkning sker i Agda. I arbetsuppgifterna ingår även att göra löneutbetalningar och producera lönespecifikationer. Hantering av ersättningar, arvoden samt pensions- och övriga försäkringar ingår i ditt ansvarsområde. Du kommer även att ansvara för rapportering till försäkringskassan, Kronofogden, SCB, Collectum och andra myndigheter Du kommer att tolka och tillämpa de regelverk som rör anställningsvillkor såsom ledigheter, sjukfrånvaro, semester samt kontrollera och kvalitetssäkra de underlag som du får varför du bör vara väl bevandrad med regelverket. Du kommer att samarbeta nära alla ledare och medarbetare på företaget för att besvara avtals- och arbetsrättsfrågor. I uppdraget ingår även att vidareutveckla och digitalisera företagets processer och rutiner runt lön. Du kommer både självständigt driva egna förbättringsprojekt och delta i olika utvecklingsarbeten. Under våren införs Quinyx som nytt tidrapporteringssystem och du blir en viktig kravställare i detta projekt. Du kommer att ha personalansvar för löneadministratören och rapporterar till HR chefen. KvalifikationerDu har erfarenhet av och behärskar hela löneprocessen kring löneberäkningar, löneutbetalningar, personalskatter, arbetsgivaravgifter och årsbesked. Det är vidare ett krav att du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda och det är även meriterande att ha arbetet i tidredovisningssystemet Quinyx. Du är van att arbeta med all administration som förekommer runt lönehantering såsom ersättningar, arvoden, semester och intyg. Det är en stor fördel om du är van att tolka olika kollektivavtal och att arbeta med pensions- och försäkringsfrågor. Du behärskar svenska obehindrat i både tal och skrift och det är en stor fördel om du även behärskar engelska obehindrat i tal och skrift. Personliga egenskaperFör vår kunds räkning söker vi dig som är noggrann och ansvarstagande. Du är stresstålig och gillar att ha många bollar i luften samtidigt. Du är en van problemlösare och har en stark can do attityd. Du har pondus och vågar ifrågasätta. Du behöver gilla förändring och tycka om att arbeta med kontinuerliga förbättringar. Det är vidare viktigt att vara pedagogisk och på ett enkelt sätt kunna förklara och besvara svåra frågor inom löneområdet. Som person är du positiv, flexibel och hjälpsam. Mer om tjänsten
• Tillsättning: omgående
• Omfattning: heltid, 40 timmars arbetsvecka
• Placering: Skärholmen
• Uppdragstyp:konsultuppdrag fram till 30 september medmöjlighet till förlängning - alternativt att kunden önskar anställa den uthyrda konsulten om båda parter parters så önskar
Andara ansvarar för hela rekryteringsprocessen. Vid frågor, kontakta vår rekryteringsansvariga Linda Gadd på
linda.gadd@andara.se. Bifoga ditt CV och personligt brev så hör vi av oss så fort vi kan. Urval kommer att ske löpande.
För att vi på bästa sätt ska kunna matcha din kompetens med våra uppdrag kan vi inte ta emot din ansökan på mejl. Vi ber dig därför registrera ditt CV i vår kandidatbank.
Varmt välkommen med din ansökan!
Varför jobba med oss?
På Andara sätter vi våra medarbetares karriärmål i fokus och vårt mål är att bygga varaktiga relationer. Med ett långsiktigt engagemang bidrar vi till att skapa balans i arbetslivet, framför allt genom att lyssna på våra medarbetare, varandra och våra kunder.
• AnställningsförmånerVi erbjuder marknadsmässiga löner och semesterersättning. Din anställning omfattas givetvis även av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension och friskvårdsbidrag.
• Medryckande medarbetaraktiviteterVi är måna om att du ska känna dig delaktig. Därför anordnar vi regelbundet varierande och roliga aktiviteter för våra medarbetare.
• Hos oss blir du sedd och hördVi finns alltid tillhands för att stötta, coacha och ge råd till dig som medarbetare. Vi jobbar flexibelt tillsammans med dig och håller tät kontakt för att du ska trivas och utvecklas på bästa sätt.
Varaktighet, arbetstid
Heltid Anställningstid enligt överenskommelse
Publiceringsdatum2019-01-16ErsättningLön enligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2019-01-31
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktLinda Gadd
linda.gadd@andara.se 072-019 92 09
FöretagAndara
AdressAndara
Järnvägsgatan 36
13154 Nacka
KontorsadressJärnvägsgatan 36, Nacka
Jobbnummer 4559693
Observera att sista ansökningsdag har passerat.