Löneansvarig/Löneadministratör
Nidab Produktion AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
2016-09-07
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneansvarig/Löneadministratör" (publicerad 2016-11-23) ⬅️
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Nidab Produktion AB i Stockholm,
Nynäshamn,
Norrtälje,
Uppsala,
Östhammar eller i
hela Sverige Är du intresserad av en tjänst där du får helhetsansvar över löneprocessen från början till slut? Vi är en liten organisation med en familjär stämning och en inställning att ingenting är omöjligt. Som Löneansvarig hos oss har du goda möjligheter att utveckla nya rutiner och arbetssätt. Vi sitter i trevliga lokaler i Alvik Strand precis intill Tvärbanan/Tunnelbanan och Spårvagnen.
Nidab Produktion AB är ett internationellt serviceföretag inom offshore och maritim verksamhet. Vi har främst projekt i Europa men det förekommer även att vi har projekt utanför Europa. Våra kunder är ofta globala företag som verkar inom olja & gas alternativt tung industrin. Nidab Produktion verkar ofta som en del i dessa projekt, antingen som entreprenör eller med bemanningslösningar. Vi har kontor i Sverige, Norge och Rumänien och kontoren samarbetar i projekten och ger helhetslösningar åt våra kunder.
Publiceringsdatum2016-09-07Dina arbetsuppgifterSom Löneansvarig kommer du självständigt ansvara för hela löneprocessen, från tidrapporter till utbetalning av löner. Detta gäller interna medarbetare samt anställda som jobbar ute hos våra kunder. Vi tidrapporterar, fakturerar samt gör lönekörningar i affärssystemet Mamut och Crona.
Andra förekommande arbetsuppgifter:
Kundreskontra, både in och utgående fakturering
Hantering av reseräkningar och arbetsgivarintyg
Kontakt med myndigheter, främst i Sverige och Norge men även andra länder.
Stötta vårt rumänska kontor gällande lönefrågor.
Hantering av pension och övriga försäkringar för anställda
Hantera bokföringsunderlag månatligen för att vidaresända till revisionsföretag i Sverige och Norge.
Daglig telefon och mejlkontakt med anställda gällande lönefrågor.
Vem söker vi?
Då vi är en liten organisation kommer du få möjligheten att ansvara för hela lönehanteringen från början till slut. Därför krävs det att du har tidigare erfarenhet från detta och att du känner dig trygg med att arbeta självständigt. Denna tjänst kräver en stor förmåga att kunna prioritera rätt saker i rätt tid, därför är det viktigt att du kan behålla lugnet när det blir stressigt.
Vi önskar att du har:
Examen från relevant KY/YH/ekonomi-utbildning
Minst ett års erfarenhet av lönehantering från början till slut.
Förståelse för hela ekonomiflödet.
Erfarenhet av att jobba med löner för kollektivanställda. Du ska ha förståelse och kunskap att kunna skifta mellan olika kollektivavtal.
Varmt välkommen med din ansökan!
För information om tjänsten: Vid eventuella frågor är du välkommen att kontakta HR-Manager Maria Silfversparre:
mv@nidabproduktion.seVaraktighet, arbetstid
Heltid -
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2016-10-28
Klicka på denna länk för att göra din ansökanFöretagNidab Produktion AB
AdressNidab Produktion AB
GUSTAVSLUNDSVÄGEN 147 2TR
16751 BROMMA
KontorsadressGUSTAVSLUNDSVÄGEN 147 2TR
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 3034876
Observera att sista ansökningsdag har passerat.