Löneadminstratör

Aditro, Bpo Swe / Ekonomiassistentjobb / Sundbyberg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Sundbyberg, Solna, Danderyd, Stockholm, Lidingö eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Aditro, Bpo Swe i Sundbyberg, Norrköping eller i hela Sverige

Aditro är ett ledande tjänsteföretag inom HR-, löne- och ekonomiförvaltning. Med våra lösningar stöttar vi våra kunder i utvecklingen och driften av sina processer för att skapa en enklare jobbvardag.

Tusentals kunder både inom den privata och den offentliga sektorn litar på vårt innovativa och omfattande utbud. Våra kunder betjänas av över 1 100 skickliga Aditro-proffs i Sverige, Finland, Norge, Danmark och Estland. Efter ett halvt sekel av nordiskt ledarskap med lösningar inom personal- och ekonomiförvaltning har vi på Aditro den breda kunskapen och erfarenheten som krävs för att hjälpa dig förenkla din jobbvardag så att du kan koncentrera dig på din kärnverksamhet. Besök www.aditro.se .

Aditro är utsett till ett av 2015 års Karriärföretag av Jobtip som ett av Sveriges mest spännande företag att göra karriär på. Därmed är vi nu utsedda till Karriärföretag för tredje året i rad! Läs mer på www.karriarforetagen.se .

Publiceringsdatum
2015-12-15

Arbetsuppgifter
Vi söker nu två erfarna löneadministratörer för två vikariat med start omgående.

Du kommer att tillhöra avdelningen Payroll Sundbyberg och arbeta mot en av Aditros större kunder som är ett bemanningsföretag med ca 10 000 anställda. Detta innebär att du kommer att arbeta med lönefrågor på ett brett plan då kunden har många olika kollektivavtal. Du kommer att ingå i en grupp om 12 personer som levererar fullständig lönehantering gentemot vår kund.

I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Löpande hantering av löneunderlag, både manuellt och via försystem.
• Att hålla dig uppdaterad och informerad om lagar och avtal såväl som kundspecifika rutiner och processer.
• Ta fram dagliga och månatliga rapporter.
• Kontinuerlig kontakt med kunden främst via kundens ärendehanteringssystem.
• Ansvara för debitering enligt kundavtal.
• Driva förbättringar i våra processer.

Sedan några år tillbaka arbetar vi i enlighet med Lean. Vi arbetar i en processtyrd organisation med ett starkt kundfokus. Vi strävar även mot att vara nytänkande och utvecklar kontinuerligt våra processer.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har gedigen erfarenhet av lönehantering och har en god helhetsförståelse för löneprocessen. Du har praktisk erfarenhet av att arbeta i lönesystem samt tillhörande försystem och vi ser det som meriterande om du tidigare har arbetat i Personec S. Vi ser gärna att du har arbetat med löner mot kunder, till exempel i en outsourcingverksamhet. Det är även en fördel om du har erfarenhet av att ha arbetat med Lean.

Du har vidare:
• Minst fem års erfarenhet av löneadministration.
• God systemvana, du kan exempelvis ha varit med vid implementeringen av ett nytt lönesystem samt viss förståelse för hur integrationer är uppsatta.
• Mycket goda kunskaper i Excel.
• Flytande kunskaper i svenska samt goda engelskkunskaper i tal och skrift.

Som person är du noggrann och kvalitetsmedveten. Du trivs mycket bra i kontakten med kund och strävar alltid efter att leverera service på högsta nivå. Du har ett genuint intresse av att arbeta med löneadministration och en vilja att ständigt arbeta med förbättringar och utveckling av löneprocesserna. Då vi arbetar tätt tillsammans i vårt team vill vi att du har en god känsla för samarbete. Du kan stå på dig och drar dig inte för att söka nya kontakter för att hitta lösningar på problem.

Välkommen med din ansökan snarast möjligast, ansökningarna handläggs löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan ansökningstiden har passerat.

Vid frågor kontakta rekryterande chef Isabella Hammarström, uppgifter finns nedan.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen (PUL).

Varmt välkommen med din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tidsbegränsad anställning

Ersättning
Enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2016-01-15
Ange följande referens när du ansöker: C4162
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Isabella Hammarström, Team Manager Payroll +46104511995 isabella.hammarstrom@aditro.com

Facklig kontakt
Eva Hedberg, Unionen +46104512611 eva.hedberg@aditro.com
Jeremias Grym, Akademikerna +46104511713 jeremias.grym@aditro.com

Företag
ADITRO, BPO Swe

Adress
ADITRO, BPO Swe
Box 1102
17222 Sundbyberg

Kontorsadress
Landsvägen 66 Sundbyberg

Jobbnummer
2578243

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Aditro, Bpo Swe

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Aditro, Bpo Swe: