Löneadminstratör
Temabo AB / Administratörsjobb / Stockholm
2013-08-23
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadminstratör" (publicerad 2013-10-25) ⬅️
Visa alla administratörsjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Temabo AB i Stockholm,
Solna,
Österåker,
Falun,
Mora eller i
hela Sverige Temabo arbetar för en salutogen äldreomsorg som fokuserar på vad som är meningsfullt för den boende ur ett hälsoperspektiv. Vår ambition är att våra verksamheter ska bli föredömen när det gäller salutogen äldreomsorg och där aktiviteter och rehabilitering ses som en naturlig del i vård- och omsorgsarbetet. Vi använder oss även av musikens positiva effekter på hälsan.
Temabo har idag tolv verksamheter i Falun, Sollentuna, Solna, Stockholm på Kungsholmen och Södermalm , Östra Göinge samt i Örkelljunga. Vi som leder verksamheten har en bred erfarenhet från olika verksamheter inom vård och omsorg, med en gemensam uppfattning att mycket går att göra annorlunda och bättre.
Temabo söker en löneadministratör till företagets supportfunktion med placering i Stockholm. Som löneadministratör får du ett brett arbetsområde där du får vara med och bygga upp företagets lönefunktion. Dina arbetsuppgifter som löneadministratör kommer i huvudsak innebära ett stort ansvar för de ca 1 000 löner som betalas ut varje månad. Företaget är under expansion vilket innebär att antalet löner kan komma att öka. I din roll ingår även att tillsammans med ansvarig kollega i lönefunktionen ansvara för hela företagets löneprocess, stödja chefer och personaladministratörer i deras arbete med lönerapportering ute på verksamheterna samt administration kopplat till löneområdet så som framtagande av statistik och rapporter, inrapportering av pensioner och skapande av bokföringsunderlag etc. Tillsammans med övriga kollegor i supporten arbetar du med ständiga förbättringar utifrån vår verksamhetsfilosofi och utifrån våra ekonomiska resultat och mål.
För att motsvara de kompetenskrav vi ställer på dig är det en förutsättning att du har en eftergymnasial utbildning inom löneområdet samt minst fem årserfarenhet från lönearbete. Det är meriterande om du har jobbat i HRM eller har erfarenhet från flera olika typer av lönesystem samt är van att arbeta med stora flöden. Du har god kännedom om lagar, kollektivavtal, resereglemente, pensioner och gärna också försäkringar. Vidare har du goda kunskaper i Officepaketet, framförallt Excel. Då även företagets använder sig av ett separat bemanningssystem är det positivt om du har kunskap och erfarenhet av schemaläggning och bemanningssystem för att kunna bistå inom detta område vid behov. I rollen kan också ingå att bistå ekonomiavdelningen med lättare administrativt arbete såsom lev och kundreskontra.
Som person är du självgående, strukturerad, noggrann i det du gör och driver på i processer samt kan arbeta i ett högt tempo. Du har ett stort intresse av människor och kan skapa förtroende samtidigt som din integritet är hög.
Tjänsten är en 100 % visstidsanställning (om 3 mån) med placering i Stockholm, tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Publiceringsdatum2013-08-23Arbetstider och omfattningVisstidsanställning 3 - 6 månader
Heltid
ErsättningFast lön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2013-09-07
Ansökan kan skickas till e-postadress:
kristina.segerborg@temabo.seFöretagTemabo AB
AdressTemabo AB
Katarinavägen 20
11645 Stockholm
Jobbnummer 1633708
Observera att sista ansökningsdag har passerat.