Löneadministratörer som vill jobba extra under sommaren!

Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag / Ekonomiassistentjobb / Eskilstuna
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Eskilstuna, Kungsör, Västerås, Strängnäs, Hallstahammar eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag i Eskilstuna

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Konsult och uppdrag är Eskilstuna kommuns serviceorganisation. Vi skapar värde för verksamheterna i kommunkoncernen genom att erbjuda effektiva och tydliga tjänster. Vårt mål är att våra kunder betraktar Konsult och uppdrag som en kompetent, modern och affärsmässig partner.

Löneservice är en enhet inom Konsult och uppdrag som ansvarar för all lönehantering i Eskilstuna kommunkoncern. Löneservice svarar även för administration av personalsystemet Personec P, schemaläggningssystemet Time Care samt PS Självservice, pensionsadministration och LAS-hantering. Totalt är vi 29 personer på enheten. Löneservice viktigaste uppgift är att alla medarbetare får rätt lön i rätt tid. Våra lokaler är centralt belägna i Eskilstuna, med cirka fem minuters promenad till tågstationen.


Publiceringsdatum
2017-02-03

Arbetsuppgifter
Vill du arbeta extra i en roll där det finns goda möjligheter att utvecklas och att lära dig mer om löneområdet? Då kan det vara dig vi söker!

Hos oss kommer du att arbeta med den dagliga lönehanteringen. Du ger stöd och service till kommunkoncernens chefer. Bland annat stöttar du cheferna med registrering av löneunderlag, att göra kontroller och bevakningar samt med kvalitetssäkring av lönearbetet. Arbetet är självständigt men vissa arbetsuppgifter utförs i grupp. Eventuellt kommer du, tillsammans med övriga löneadministratörer, att ansvara för enhetens supporttelefon som vänder sig till chefer och medarbetare. Att ha kontakt med myndigheter så som exempelvis försäkringskassan och skatteverket ingår också i dina arbetsuppgifter.


Kvalifikationer
Vi söker dig som har en avslutad gymnasieutbildning eller dig som går sista terminen på gymnasiet. För att klara av arbetet behöver din svenska vara bra i både tal och skrift. Har du en pågående eller avslutad eftergymnasial utbildning med inriktning mot lön ser vi det som meriterande. Det är även meriterande om din gymnasieutbildning är eller har varit inriktad mot handel och administration eller mot ekonomi.

Vi ser gärna att du har erfarenhet av att arbeta med service och kundkontakt, tidigare arbetslivserfarenhet eller erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor. Det är också bra om du har erfarenhet av arbete med löneadministration och om dina kunskaper i Officepaketet är goda. Har du tidigare arbetat i Personec P eller om du har kunskaper i att hantera IT-lönesystem för lönehantering ser vi det som ett plus men det är inget krav.

Som person är du lugn och behärskad och du kan bevara ditt lugn även i pressade situationer. Du är också systematisk och välorganiserad. Vi ser också att du är noggrann, kvalitetsmedveten och utåtriktad. Du har en förmåga att skapa öppna och förtroendefulla relationer med andra och har inga svårigheter med att hålla flera saker igång samtidigt.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Varaktighet, arbetstid
Timavlönad. Dagtid. Sommarjobb / Säsongsanställning, tillträde: 2017-05-01 Eller enligt överenskommelse., upphör: 2017-08-31 .

Ersättning
Lön enligt avtal.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-02-17
Ange följande referens när du ansöker: 3471
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Åsa Thorstensson 016-7105004

Företag
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Adress
Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag
Eskilstuna
63186 Eskilstuna

Kontorsadress
Alva Myrdals gata 3D 63186 Eskilstuna

Jobbnummer
3298972

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Eskilstuna kommun, Konsult och uppdrag: