Löneadministratörer med service i fokus!

Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension i Stockholm

Stockholm växer som aldrig förr. Våra ambitioner är höga. Nu söker vi dig som vill vara med och forma morgondagens Stockholm.

Serviceförvaltningen är en av stadens fackförvaltningar och har i uppdrag att svara för de administrativa uppgifter som är samordnade i staden såsom löneadministration, ekonomiadministration, stadsövergripande upphandlingsfrågor, kontaktcenterverksamhet, rekryteringsstöd, fastighets- och lokalfrågor samt växelfunktion. Serviceförvaltningen har ca 350 medarbetare och har sin huvudsakliga lokalisering i Globenområdet.



Avdelningen Lön och pension har i uppdrag att effektivt administrera lön och pension till Stockholms stads alla förvaltningar.

Verksamheten är helt intäktsfinansierad och reglerad i serviceavtal. Idag är vi drygt 60 anställda, organiserade i 3 enheter. Våra stora utmaningar är att arbeta med att forma och utveckla informationen till våra kunder och att vidareutveckla löneprocesserna och ärendehanteringen.

Nu söker vi fem löneadministratörer; två tjänster är tillsvidare och tre tjänster är vikariat t om 2018-09-30, med möjlighet till förlängning.

Publiceringsdatum
2017-09-06

Dina arbetsuppgifter
Som löneadministratör på vår avdelning är du en del av arbetet att varje månad administrera ca 54 000 löner till Stockholms stads anställda. Vi arbetar i Stadens egna lönesystem som heter Lisa BAS. Du tillhör en enhet, som i sin tur är uppdelad i tre team med ansvar för olika förvaltningars löner. Kundorientering och service är ett starkt fokus och du besvarar frågor, ger service, information och stöd både i telefon och på mejl. Vår lönesupport i telefon bemannas under kontorstid och du får utbildning i hur vi bemöter kunderna på bästa sätt för att uppnå hög kundnöjdhet. I rollen finns också möjligheten att presentera och utbilda kunder i processer och vårt arbetssätt. Genom metoden daglig styrning samarbetar och fördelar vi arbetet så att våra kunder, Stockholms stads chefer och medarbetare, ska få rätt lön i rätt tid. Som medarbetare är du med och skapar en god arbetsmiljö och delaktig i arbetet för att vi ständigt ska bli bättre.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har:

- minst 2 års erfarenhet av arbete inom löneområdet eller likvärdig erfarenhet

- vana att arbeta med många kundkontakter på olika nivåer utifrån ett tydligt verksamhetsperspektiv

- erfarenhet av kundtjänst för lön

- god uttrycksförmåga på svenska i tal och skrift

Det är meriterande om du har en yrkeshögskoleutbildning som lönespecialist, löneekonom eller är auktoriserad lönekonsult. Meriterande är också erfarenhet från det kommunala avtalsområdet och/eller från en större organisation.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och följande kompetenser:
Som person är du stabil, relationsskapande, och serviceinriktad. Din kommunikation är tydlig och du anpassar den utifrån mottagaren. Du är ansvarsfull och noggrann, väl medveten om mål och kvalitet. Med ett gott omdöme gör du prioriteringar och avvägningar i arbetet. Din samarbetsförmåga är mycket god, och din flexibilitet bidrar till att du ser möjligheter i förändringar.

Känner du igen dig i beskrivningen! Tveka i så fall inte att skicka in din ansökan.

Varmt välkommen!

Vi erbjuder dig en friskvårdstimme/vecka, friskvårdsbidrag och möjlighet att köpa Stockholms stads motions- och simhallskort till subventionerat pris.

Vi ser mångfald som berikande och välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, sexuell läggning, etnisk tillhörighet, religion, funktionsnedsättning och ålder.

Stockholms stad arbetar med kompetensbaserad rekrytering som syftar till att se till varje persons kompetens och därmed motverka diskriminering.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varaktighet, arbetstid
100%, 2 tjänster tillsvidare, 3 tjänster vikariat. Tillträde: snarast, efter överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-09-20
Ange följande referens när du ansöker: 2017/5909
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Eva Åsander, HR-konsult 08 508 11 519, eva.asander@stockholm.se
Berit Gustafsson, enhetschef berit.gustafsson@stockholm.se
Peter Lindqvist, enhetschef peter.lindqvist@stockholm.se

Företag
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Adress
Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension
Palmfeltsvägen 5
12107 Stockholm

Kontorsadress
Palmfeltsvägen 5

Jobbnummer
3683117

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Stockholms Stad, Serviceförvaltningen, Lön och Pension: