Löneadministratör till Venue Retail Group

Hero AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Hero AB i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2011-11-10

Om företaget
Venue Retail Group är en ledande aktör inom segmentet accessoarer, reseeffekter och skor i Norden med ett nätverk av 123 butiker. Verksamheten drivs i de två affärsområdena Accessoarer och Rizzo genom de helägda kedjorna Accent, Morris och Rizzo med tillsammans, i medeltal, cirka 400 medarbetare.
Venue Retail Groups övergripande mål är att bli Nordens ledande nischaktör inom accessoarer. Distribution sker i egenägda fristående butiker, kompletterat med varuhuskoncept och viss grossistverksamhet. Koncernens strategiska varugrupper är handskar, plånböcker, handväskor, resväskor samt skor. Läs gärna mer på www.venueretail.com.
Om jobbet
Till sin löneavdelning på huvudkontoret i Stockholm söker Venue Retail Group en löneadministratör. Du kommer att arbeta med hela löneprocessen som inkluderar cirka 500 löner varje månad och du ansvarar även för intyg, avtal, sjuklöner, diverse statistik, redovisning av skatter och sociala avgifter, bonusräkningar, kontoavstämningar etc. Vidare kommer du att ha en viktig uppgift som systemansvarig för tidrapporteringssystem samt som supportfunktion för schemaläggning till butikerna och medarbetarnas lönefrågor i allmänhet.
Möjligheter
Hos Venue Retail Group får du som kvalificerad löneadministratör chansen att arbeta inom den spännande och attraktiva detaljhandelsbranschen. Här erbjuds du ett öppet och prestigelöst klimat där medarbetare är delaktiga och engagerade och där kunden är i fokus. Som anställd får du dessutom fördelaktiga rabatter i koncernens butiker tillsammans med andra förmåner.

Kvalifikationer
Vi ser att du har 2-3 års erfarenhet av kvalificerad lönehantering, detaljhandeln är meriterande men inget krav. Du har goda kunskaper i MS Office-paketet, främst Excel. Om du har erfarenhet från SoftOne, Tooeasy, Huldt & Lillevik, Timegrip eller Axapta är detta meriterande men närbesläktade system som Agda och Hogia går också bra.

Dina personliga egenskaper
Vi lägger mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas hos Venue Retail Group är du en positiv och prestigelös person som ser kundfokus och service som en viktig del i ditt arbete. För arbetsuppgifterna krävs även att du är noggrann, strukturerad och flexibel.
Arbetstider, omfattning och tillträde
Tjänsten är idag på 80 % men möjlighet till heltid finns. Tillträde sker så snart som möjligt samt beroende på din tillgänglighet. Detta är en rekrytering vilket innebär att du anställs direkt av Venue Retail Group.
Sök jobbet
Skicka in din ansökan via länken nedan.
http://www.hero.se/registrera.php?mtrpage=assignment&mtrid=159
Har du frågor besvaras dessa av ansvarig rekryterare Viktoria Berg på 08-400 25 860 alt. viktoria.berg@hero.se .
Hero är ett bolag specialiserat på personaluthyrning och rekrytering inom kompetensområdena IT/Data, Ekonomi och Kontor/Kundservice. Du kan få arbete i olika omfattningar. Allt från extrajobb och deltid till heltid och direktrekryteringar till företag.

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid/Deltid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2011-12-10
Klicka på denna länk för att göra din ansökan
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.

Kontakt
Viktoria Berg, Rekryterare, 08-400 25 860, viktoria.berg@hero.se

Företag
HERO AB

Adress
HERO AB
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
11419 STOCKHOLM

Kontorsadress
BJÖRNNÄSVÄGEN 21
STOCKHOLM

Jobbnummer
1076888

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Hero AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Hero AB: