Löneadministratör till Transdev Sverige AB
First Reserve AB First Reserve AB / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos First Reserve AB First Reserve AB i Stockholm,
Solna,
Sundbyberg,
Danderyd,
Järfälla eller i
hela Sverige Vi söker nu för kunds räkning en löneadministratör för ett konsultuppdrag under 5 månader med start så snart som möjligt!
Publiceringsdatum2015-07-27Om företagetTransdev Sverige AB driver persontrafik på uppdrag åt regionala kollektivtrafikmyndigheter, kommuner och landsting i hela Sverige och driver dessutom egen kommersiell tåg- och busstrafik. Vi är specialiserade på att lösa kunders behov av resor med buss, tåg, spårvagn och båt. Transdev är en av Sveriges största operatörer inom persontrafik.
Varje dag genomförs hundratusentals resor med Transdev i Sverige och våra dotterbolag, People Travel Group, Flygbussarna och Styrsöbolaget. Säkerhet, pålitlighet och service är prioriterat i arbetet som utförs av cirka 3 500 medarbetare runt om i landet. Huvudkontoret ligger i Bromma.
Transdev har fyra värdeord samlade under förkortningen H.A.N.S - Handling, Ansvar, Nytänkande och Samspel. Syftet med värdegrundsarbetet är att få alla medarbetare att känna sig delaktiga, att se på sin roll med nya ögon, att våga tänka nytt och ta ansvar. Arbetet har på mycket kort tid lett till en rad förbättringar för både företaget som helhet och för enskilda medarbetare. Förbättringar som i sin tur leder till säkrare och mer pålitliga resor, nöjda kunder och resenärer.
Dina arbetsuppgifterI tjänsten ingår att sköta lönehanteringen på Transdev tillsammans med 5 kollegor på löneavdelningen som tillsammans sköter ca 1200 löner. Arbetet kommer innefatta följande arbetsuppgifter:
• Arbeta med att kontrollera och godkänna underlag mot gällande avtal samt registrering i aktuellt lönesystem, HR+
• Kontroll av signal- och fellistor
• Inläsning av filer samt kontroll enligt checklistor
• Arbeta efter framtagna kontrollrutiner
• Arkivering av löneunderlag
• Besvara frågor från organisationens medarbetare
• Telefon- och mejlsupport kring lönefrågor
• Skriva ut arbetsintyg för a-kassa, Försäkringskassan etc
• En hel del manuella moment där personal lyfts in i systemet och kategorier byts
• Ekonomiska avstämningar
• Aktivt och engagerat delta i att utveckla rutiner och arbetsuppgifter
• Tolka avtal och göra beräkningar
• Kontakt med affärschefer i verksamheten
• Korrigering av felaktiga utbetalningar
Arbetet kommer mestadels ske i lönesystemet HR+.
Vem är du?
Vi tror att du har cirka 2 års erfarenhet av hela lönehantering och ovan nämnda arbetsuppgifter. Vi tror att du är noggrann, ansvarsfull och erfarenhet av att jobba mot deadlines. I övrigt är du social, driven och proaktiv. Du har hög integritet och är analytiskt lagd. I övrigt är du flexibel och har en god kommunikationsförmåga. Goda kunskaper i svenska i såväl tal som skrift. En bonus om man behärskar engelska och franska.
Så ansöker duEn avgörande framgångsfaktor för varje företag är att tillgodogöra sig människors olikheter. Därför strävar First Reserve efter mångfald i våra tillsättningar. Oavsett din ålder, bakgrund, kön, religion, etnicitet, funktionsnedsättning eller sexuell läggning är du därför välkommen med din ansökan.
Låter detta som tjänsten för dig? Då vill vi att du skickar in ditt CV på engelska så snart som möjligt då urval och intervjuer sker löpande. Frågor besvaras av Robert Persson på First Reserve, tel: 08-705 80 65.
Välkommen med din ansökan!
Varaktighet, arbetstid
Heltid 5 månader
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2015-08-26
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktRobert Persson 08 705 80 65, 070 170 70 68
FöretagFirst Reserve AB First Reserve AB
AdressFirst Reserve AB First Reserve AB
Box 1557
17129 Solna
KontorsadressEkensbergsvägen 117
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2369499
Observera att sista ansökningsdag har passerat.