Löneadministratör till tjänst på Hönö
SJR AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SJR AB i Göteborg,
Mölndal,
Kungälv,
Lerum,
Kungsbacka eller i
hela Sverige SJR in Scandinavia (SJR) är ett av Sveriges ledande rekryterings- och konsultföretag med inriktning mot Ekonomi och Bank & Finans. Sedan 1993 har SJR byggt upp ett brett kontaktnät i näringslivet inom denna sektor. Personlig service och kvalitet är utmärkande för SJR. Vi är idag ca 500 anställda och har kontor i Stockholm, Malmö, Göteborg och Helsingborg.
Vår främsta resurs är vår personal och vår vision är att vara förstahandsvalet för ekonomer som vill byta arbete och för företag som behöver personalresurser inom Ekonomi och Bank & Finans. SJR är noterat på First North-listan. Vi hjälper våra kunder att tillsätta tjänster på chef- och specialistnivå. SJR arbetar med uppdrag till privata näringslivet, myndigheter och statliga bolag.
Brinner du för löneadministration och har du dessutom ett systemintresse kan detta vara tjänsten för dig!
För kunds räkning söker vi nu en löneadministratör till en av våra kunder på Hönö. Du kommer till en början fungera som vår SJR-konsult för att efter sex månader gå över med din anställning till kunden.
Vad innebär rollen?
I rollen som löneadministratör hanterar du ca 185 löner per månad, för så väl tjänstemän som kollektivanställda. Du har hand om hela löneprocessen och du supporterar både chefer och medarbetare i deras löneadministrativa frågor samt ansvarar för att lagar och kollektivavtal efterföljs. I din roll ingår också att utbilda chefer och medarbetare när uppdateringar sker i lönesystemet Kontek. Vidare ingår externa kontakter med rapportering till försäkringskassan och Colletum, arbete med reseräkningar, pensioner, semestrar, arbetsgivarintyg osv. På sikt kan det även bli aktuellt att stötta med diverse HR-administration.
Du kommer ingå i ett prestigelöst HR-team om fyra personer, men du kommer vara den som är ytterst ansvarig för lönehanteringen. Den som haft rollen tidigare kommer finnas kvar på bolaget och vara den som ger stöttnig under introduktionen.
Vem söker vi?
Vi tror att du antingen har en YH-utbildning eller har arbetat några år med hela löneprocessen. Du besitter god systemvana, har ett stort intresse för löneadministration och ser en långsiktighet i rollen. Vidare är det av största vikt att du känner dig bekväm i engelska i både tal och skrift då vår kund är ett internationellt bolag.
Som person är du positiv, serviceminded och vågar ta ansvar. Du har ett flexibelt förhållningssätt och trivs i en föränderlig miljö med många kontaktytor.
Din ansökan
Har du frågor eller funderingar är du varmt välkommen att kontakta Amanda Karlsson via 031-333 54 88. Urval och intervjuer sker löpande så vänta inte med att skicka oss din ansökan.
Konsult hos SJR
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med vårt goda renommé och varumärke samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär.
Som konsult har du nära kontakt med din personliga konsultchef och SJR anordnar regelbundet konsultträffar där du möter dina arbetskollegor som arbetar på andra uppdrag.
Varaktighet, arbetstid
Heltid/Tillsvidare Tillsvidare
Publiceringsdatum2017-02-16ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2017-03-09
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAmanda Karlsson +46 313335488
FöretagSJR AB
AdressSJR AB
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20, 4tr
Jobbnummer 3325046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.