Löneadministratör till Svenska kyrkan Västerås
Västerås Pastorat / Administratörsjobb / Västerås
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Västerås,
Hallstahammar,
Surahammar,
Eskilstuna,
Enköping eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Västerås Pastorat i Västerås Är du en serviceinriktad och kvalitetsmedveten löneadministratör som lockas av att arbeta med hela löneprocessen från start till mål? Trivs du dessutom i en roll där du får agera support till både chefer och medarbetare i löne- och avtalsfrågor? Då kan vi ha tjänsten för dig! Vi söker en löneadministratör till vår personalavdelning!
I Svenska kyrkan Västerås finns en bred variation av roller och kompetenser. Här jobbar förstås präster, diakoner och kyrkogårdsarbetare men också kommunikatörer, ekonomer och fastighetsingenjörer samt många andra yrkesroller. Totalt är vi strax över 200 tillsvidareanställda, utöver detta tillkommer även tim- och säsongsanställda. Totalt betalas runt 300 löner ut varje månad.
En av dina kollegor heter Annika och jobbar på ekonomiavdelningen:
"Jag jobbar som ekonom och arbetar bland annat med våra värdepapper, anläggningstillgångar, bolag och stiftelser samt bokslut. Vi kommer ha en del att göra med varandra när det gäller lönekonteringar och andra "ekonomifrågor" gällande våra anställda och förtroendevalda. Jag ser fram emot att välkomna vår nya kollega till oss och hoppas på en person som tycker om att arbeta med människor och som har en förståelse för den viktiga servicefunktion vi på staben har.
Vi som sitter i lokalerna på Domprostgården tillhör avdelningarna ekonomi, personal samt kommunikation. Sedan har vi vår domprost här också! Vi är ett gäng på knappt 20 personer som trots våra olika funktioner har ett nära samarbete, god gemenskap och trivs tillsammans! Det bästa med mitt jobb är att det är mycket frihet under ansvar och att man får styra och planera sitt jobb själv i stor utsträckning. Och alla trevliga kollegor naturligtvis!"
Om tjänsten
I den här rollen arbetar du med hela löneprocessen och ansvarar för att lön betalas ut i rätt tid till alla medarbetare. Du hanterar bland annat reseräkningar och tidrapporter, sköter administration kring nyanställningar och pensionsavgångar samt upprättar arbetsgivarintyg och rapporterar till myndigheter. Du fungerar också som support i löne- och avtalsfrågor gentemot såväl chefer som medarbetare och svarar på frågor via epost och telefon.
Du tillhör personalavdelningen som består av totalt fem personer fördelat på funktionerna Lön och HR. Vi erbjuder dig ett omväxlande, ansvarsfullt och stimulerande arbete i ett arbetslag som präglas av positivitet och närhet till skratt! Dessutom har vi en hel del förmåner såsom flexibla arbetstider, ett generöst friskvårdsbidrag och möjlighet till kompetensutveckling.
Vi söker dig som
• Har en eftergymnasial utbildning inom lön eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet
• Har goda kunskaper i Officepaketet
• Har erfarenhet av att arbeta i något lönehanteringssystem
Det är meriterande om du
• Har tidigare erfarenhet av liknande arbete
• Har erfarenhet av att arbeta med hela löneprocessen
• Har erfarenhet av att arbeta i systemen Hogia, Flex HRM och/eller Medhelp
Publiceringsdatum2023-09-14Dina personliga egenskaper För att trivas i rollen tror vi att du är en person som arbetar väl tillsammans med andra samtidigt som du tar ansvar för din uppgift och driver dina processer vidare på egen hand. Du strukturerar, planerar och organiserar arbetet på ett effektivt sätt och sätter upp och håller tidsramar. Vidare tror vi att du kommunicerar på ett tydligt sätt och säkerställer att ditt budskap når fram samt att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard. Slutligen är det av vikt att du är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande samt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. I den här rekryteringen tillämpar vi arbetspsykologiska tester som en del av urvalsprocessen.
Tjänsten är en tillsvidareanställning med 100% sysselsättningsgrad.
Om du har några frågor om tjänsten är du varmt välkommen att kontakta någon av oss som står angivna längst ner i annonsen. Vi ser fram emot din ansökan!
Kort om Svenska kyrkan Västerås:
Svenska kyrkan Västerås har ca 78 000 medlemmar. Här arbetar omkring 230 schyssta medarbetare, som alla är en del av en resursstark modern organisation med goda villkor, goda utvecklingsmöjligheter och bra förmåner. Här får du dels många arbetskamrater och dels många möten och kontakter med andra människor genom våra olika verksamheter. Vi som arbetar här finns i 26 kyrkor och på 23 begravningsplatser men också runt om i samhället.
Inom Svenska kyrkan Västerås finns många olika yrken. Kanske tänker du främst på våra profilyrken, präster, diakoner, kyrkomusiker och församlingspedagoger men här finns också vaktmästare, kyrkogårdsarbetare, kommunikatörer, ekonomer och många andra som alla har olika bakgrund. Du behöver inte vara medlem i Svenska kyrkan eller vara troende för att arbeta hos oss, om du inte arbetar inom något av profilyrkena. Men däremot måste du dela våra grundläggande värderingar som grundar sig på den kristna tron.
När du väljer att arbeta hos oss bidrar du till att skapa ett godare liv och ett schysstare samhälle för många, med hjälp och stöd till människor som har det svårt. Du bidrar också till vårt gemensamma kulturarv, att du själv och andra kan sjunga i kör, delta i verksamheter, prata med en präst när det krisar och mycket mer.
Vill du bli en av oss?
Ersättning Enligt överenskommelse
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-10-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Västerås Pastorat (org.nr 252003-0863)
Arbetsplats Svenska kyrkan Västerås
Kontakt Anders Lödöen, Facklig kontakt Vision
anders.lodoen@svenskakyrkan.se 021-40 41 02 Jobbnummer 8110941
Observera att sista ansökningsdag har passerat.