Löneadministratör till statlig myndighet i Stockholm

Novare Bemanning AB / Administratörsjobb / Stockholm
2022-06-08
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till statlig myndighet i Stockholm" (publicerad 2024-02-09) ⬅️


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Bemanning AB i Stockholm, Botkyrka, Nynäshamn, Uppsala, Enköping eller i hela Sverige

Har du erfarenhet av att arbeta med löneadministration och vill arbeta självständigt med hela flödet i lönearbetet? Nu har vi ett spännande och långt uppdrag (2 år) på en statlig myndighet som arbetar för Sveriges säkerhet och integritet.

För att lyckas med just din ansökan, tror vi på ett starkt samarbete som gör att vi på Novare Bemanning bland annat erbjuder dig värde genom karriärsamtal, intervjuträning och välarbetad marknadsföring av din profil under processens gång. Låter detta som en möjlighet för dig? Då är du varmt välkommen med din ansökan redan nu!

Om uppdraget

Vi på Novare är en stolt och godkänd leverantör av det statliga ramavtalet i Sverige. Nu kan vi erbjuda en möjlighet för dig som vill arbeta som löneadministratör på en statlig myndighet, där du får jobba med alla delar inom löneutbetalningsprocessen. I den här rollen kommer du att arbeta med lön, reseräknings- och flexadministration. Du kommer att vara ett stöd gentemot medarbetarna inom organisation vad gäller löne-, förmåns- och villkorsavtalsfrågor. Myndigheten arbetar i Heroma. Den här tjänsten är placerad i säkerhetsklass och verksamheten präglas av högt säkerhetstänkande.

Vi vill gärna berätta mer om uppdraget under nästa steg i rekryteringsprocessen. Vi har även då möjlighet att gå ut med myndighetens namn och beskriva organisationens specifika uppdrag. Tillsammans skapar vi värde för samhället i stort.

Exempel på övergripande arbetsuppgifter

lön, reseräknings- och flexadministration
tolka lön- och reserelaterade lagar och avtal (centrala och lokala villkorsavtal)
bistå medarbetarna i organisationen vid frågor gällande lön, förmåner och villkorsavtal

Krav för tjänsten

gymnasium eller likvärdig utbildning
minst tre (3) års arbetslivserfarenhet som löneadministratör
goda kunskaper i MS Office eller likvärdigt
goda kunskaper i lönesystem (exempelvis Primula och Heroma)
kunna kommunicera obehindrat på svenska, såväl i tal som skrift
då detta uppdrag är säkerhetsklassat är det ett krav att du har svenskt medborgarskap, samt att du genomgår en registerkontroll utan anmärkning innan anställning

Vi söker dig som är social och serviceinriktad och som samarbetar effektivt med andra, delar med dig av kunskaper, erfarenheter och information. Vi ser att du är en person som stödjer andra i strävan efter att uppnå gemensamma mål. Det är viktigt att du uttrycker en positiv attityd till ditt arbete, verksamheten och/eller organisatioen. Som person värdesätter du att ditt arbete blir genomfört i tid och att dina arbetsuppgifter blir slutförda på ett strukturerat sätt. Du kan snabbt ändra ditt beteende för att snabbt och effektivt hantera svårigheter eller problem om de skulle uppstå. Vi ser även att du är prestigelös och har lätt för att be om hjälp från andra när det behövs för att få jobbet gjort på ett effektivt sätt.

Uppdragsperiod och omfattning

Uppdraget är på heltid under kontorstider och pågår från och med 2022-08-08 (men är beroende på godkänd säkerhetsprövning vilket kan innebära en viss förskjutning i tid) och pågår under 2 år, med möjlighet till ytterligare 2 års förlängning. Myndigheten sitter i Bromma och på grund av säkerhetsklassningen behöver du arbeta på plats.

Ansökan

Då urval sker löpande kan tjänsten komma till att bli tillsatt innan sista ansökningsdag. Var därför beredd med din ansökan redan nu. Sista ansökningsdag är 2022-06-16. Du är varmt välkommen!

Notera att vi tyvärr inte tar emot ansökningar via mail med anledning av GDPR. Om du däremot har frågor eller funderingar kring tjänsten så får du gärna kontakta Louise Ericson på louise.ericson@novare.se.

Hoppas vi ses!

Som konsult hos oss

Som konsult hos oss får du en dedikerad konsultchef som du träffar regelbundet. Du får även karriärsamtal samt tips och tankar för din utveckling. Vi har en aktiv feedback kultur med fokus på positiv utveckling, intervjuträning inför nya möjliga uppdrag och tillgång till möjliga uppdrag inom Novare koncernen.

Novare Bemanning erbjuder bemanningstjänster till offentlig och privat sektor. Vi vill bygga ett nytänkande bolag med fokus på att få kandidater, kunder och konsulter att förstå, utveckla och formulera sina behov av efterfrågan. Genom oss ska man få relevant och tydlig guidning oavsett om du är arbetssökande, redan anställd konsult eller uppdragsgivare.

Novare Koncernen är ett av Sveriges ledande HR Service företag som årligen genomför ca 600 rekryteringar samt många bemannings och interimsuppdrag. Novare har funnits i 20 år och startades av Investor. 2015 köpte personalen ut företaget från Investor och ägs idag av nyckelpersoner inom personalen.

Varaktighet, arbetstid
Heltid ca 2 år med möjlighet till ytterligare 2 års förlängning

Publiceringsdatum
2022-06-08

Ersättning
Månadslön - Fixed salary

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2022-06-16
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Bemanning AB

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "novarebemanning347".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Bemanning AB (org.nr 556783-4782), https://novare.se/bemanning

Arbetsplats
Novare Bemanning

Jobbnummer
6725352

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Bemanning AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Bemanning AB: