Löneadministratör till Sportshopen/Swedemount

Grebbestad / Ekonomiassistentjobb / Tanum
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Tanum, Strömstad, Munkedal, Sotenäs, Dals-Ed eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Grebbestad i Tanum

Swedemount Sportswear & Fashion AB grundades år 1991 och har idag 12 butiker under namnet Sportshopen,belägna i Bohuslän,Värmland och Göteborg.
Bolaget har också e-handel i Sverige och Norge.
Sportshopen tillhör en av de större enskilda aktörerna i Sverige inom försäljning av sport och fritid.
Sortimentet består i huvudsak av sportkläder och skor från ledande märkesleverantörer.
Företaget utvecklar,tillverkar,och marknadsför även egna varumärken, kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat året runt. Genom att långsiktigt samarbeta med märkesleverantörer i kombination med egna varumärken har vi skapat stark tillväxt.
Företaget har ca 250 anställda och omsätter drygt 500 MSEK. Huvudkontoret är placerat i Grebbestad där vi 2012 öppnade nordens största sportbutik (14 000 kvm)

Läs mer på www.sportshopen.com



Som löneadministratör kommer du att vara en del av vår HR avdelning som idag består av tre personer som brinner för HR, personal och löner.

Du arbetar med administration av företagets löner, bestående av ca 250 anställda under lågsäsong, och upp till 550 anställda under högsäsong. Du administrerar hela löneprocessen och ger support vad gäller lönefrågor till våra chefer på olika nivåer i företaget. I rollen som löneadministratör deltar du i arbetet med att utveckla och förbättra lönearbetet samt dess rutiner. Våra säsongsvariationer bidrar till en spännande och omväxlande roll under hela året.

Publiceringsdatum
2018-02-21

Dina arbetsuppgifter
Följande arbetsuppgifter kommer du ha;

- Administrera hela löneprocessen, från löneunderlag till inrapportering av kontrolluppgift
- Hantering av semesterskuld
- Avstämning av lönekonton
- Kontakt och rapportering till externa parter såsom Försäkringskassan, Collectum och Afa.
- Support och administration av vårt tidsystem, Quinyx
- På uppdrag av HR-chef utfärda rapporter och underlag
- Uppföljning och avstämning av löner, sjukfrånvaro och annan statistik
- Hålla sig uppdaterad inom kollektivavtalets lönerelaterade frågor
- Administration av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, inkomstuppgifter, registervård och arkivering

Kvalifikationer
För att vara aktuell för denna tjänst ska du ha;

- Relevant utbildning inom löneadministration eller motsvarande.
- Ett par års erfarenhet av att arbeta med löner och besitter goda kunskaper inom lagar och avtal.
- Erfarenhet av att ha arbetat i flera olika system för personal och lönehantering är meriterande.
- Du är en van dator- och systemanvändare samt är väl förtrogen med Officepaketet.
- Kunskaper inom Handelsanställdas och Unionens kollektivavtal.

Det krävs att du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan hantera deadlines. Du är även självgående, serviceinriktad, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta.
Du har god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete och du tar stort ansvar för både ditt eget och gruppens resultat.
Supportrollen kräver att du är en god kommunikatör. Sekretess och integritet är självklart för dig.

Anställningsvillkor
Tjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-21
Ange följande referens när du ansöker: 2018/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anita Eliasson 0525-725010

Företag
Grebbestad

Adress
Grebbestad
Rörvik 1
45795 Grebbestad

Kontorsadress
Rörvik 1

Jobbnummer
3979488

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Grebbestad

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Grebbestad: