Löneadministratör till Sportshopen/Swedemount
Göteborg Grebbestad / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg,
Mölndal,
Partille,
Kungälv,
Lerum eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Göteborg Grebbestad i Göteborg Swedemount Sportswear & Fashion AB grundades år 1991 och har idag 15 butiker under namnen Sportshopen och Bazar, belägna i Bohuslän,Värmland,Göteborg och Varberg.Bolaget har också e-handel i Sverige och Norge. Sportshopen tillhör en av de större enskilda aktörerna i Sverige inom försäljning av sport och fritid. Sortimentet består i huvudsak av sportkläder och skor från ledande märkesleverantörer. Företaget utvecklar,tillverkar,och marknadsför även egna varumärken, kläder som ska kunna användas vid aktiviteter i hårt klimat året runt. Genom att långsiktigt samarbeta med märkesleverantörer i kombination med egna varumärken har vi skapat stark tillväxt. Företaget har ca 280 anställda och omsätter drygt 500 MSEK. Huvudkontoret är placerat i Grebbestad där vi 2012 öppnade nordens största sportbutik (14 000 kvm) Läs mer på
www.sportshopen.com Publiceringsdatum2018-05-03BeskrivningSom löneadministratör kommer du att vara en del av vår HR avdelning som idag består av tre personer som brinner för HR, personal och löner.
Du arbetar med administration av företagets löner, bestående av ca 250 anställda under lågsäsong, och upp till 550 anställda under högsäsong. Du administrerar hela löneprocessen och ger support vad gäller lönefrågor till våra chefer på olika nivåer i företaget. I rollen som löneadministratör deltar du i arbetet med att utveckla och förbättra lönearbetet samt dess rutiner. Våra säsongsvariationer bidrar till en spännande och omväxlande roll under hela året.
Dina arbetsuppgifterFöljande arbetsuppgifter kommer du att ha;
- Administrera hela löneprocessen, från löneunderlag till inrapportering av kontrolluppgift
- Hantering av semesterskuld
- Avstämning av lönekonton
- Kontakt och rapportering till externa parter såsom Försäkringskassan, Collectum och Afa.
- Support och administration av vårt tidsystem, Quinyx
- På uppdrag av HR-chef utfärda rapporter och underlag
- Uppföljning och avstämning av löner, sjukfrånvaro och annan statistik
- Hålla sig uppdaterad inom kollektivavtalets lönerelaterade frågor
- Administration av anställningsavtal, arbetsgivarintyg, inkomstuppgifter, registervård och arkivering
KvalifikationerFör att vara aktuell för denna tjänst ska du ha;
- Relevant utbildning inom löneadministration eller motsvarande.
- Ett par års erfarenhet av att arbeta med löner och besitter goda kunskaper inom lagar och avtal.
- Erfarenhet av att ha arbetat i flera olika system för personal och lönehantering är meriterande.
- Du är en van dator- och systemanvändare samt är väl förtrogen med Officepaketet.
- Kunskaper inom Handelsanställdas och Unionens kollektivavtal.
Det krävs att du är noggrann, kvalitetsmedveten och kan hantera deadlines. Du är även självgående, serviceinriktad, ansvarsfull och har lätt för att samarbeta.
Du har god förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete och du tar stort ansvar för både ditt eget och gruppens resultat.
Supportrollen kräver att du är en god kommunikatör. Sekretess och integritet är självklart för dig.
AnställningsvillkorTjänsten är en tillsvidareanställning, på heltid.
Tillträde enligt överenskommelse.
Placeringsort Göteborg och Grebbestad.
Då du initialt behöver vara flexibel mellan våra båda kontor, krävs körkort och bil.
Intervjuer och urval sker löpande så ansök redan idag.
Välkommen med ansökan !
Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillträde: Enligt överenskommelse tillsvidareanställning
ErsättningMånadslön
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2018-05-24
Ange följande referens när du ansöker: 2018/14
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktAnita Eliasson 0525-725010
FöretagGöteborg Grebbestad
AdressGöteborg Grebbestad
Rörvik 1
45795 Grebbestad
KontorsadressRörvik 1
Jobbnummer 4122517
Observera att sista ansökningsdag har passerat.