Löneadministratör till snabbväxande bolag i centrala Stockholm!

Novare Interim & Recruitment AB / Administratörsjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Novare Interim & Recruitment AB i Stockholm, Danderyd, Upplands Väsby, Södertälje, Uppsala eller i hela Sverige

konfidentiellt

Vi letar efter dig som trivs med att arbeta i en servicefunktion och som har god kunskap inom löneområdet. Vi utmanar dig och ger dig goda förutsättningar för dig att växa och utvecklas i jobbet. Vi letar efter dig som vill följa med oss på en resa för att tillhandahålla service i världsklass till våra anställda. Är det dig letar efter? Läs då vidare!


Om rollen

Novare Interim & Recruitment söker för kundsräkning en Löneadministratör som vill förstärka det nuvarande teamet med ytterligare kompetens. Du kommer att få arbeta i ett team med energiska kollegor, och få möjligheten att vara både professionell och personlig. Ditt ansvarsområde kommer bland annat innefatta att se till att löner och olika ersättningar blir registrerade korrekt och i tid i lönesystemet. Du genomför självständigt löneadministrationen och beräknar löner för alla kategorier av anställda som består av tjänstemän. Du läser, tolkar och tyder lager och regler i samband med förberedelse av löneunderlag. Du är även delaktig i att agera stöd och support ut mot organisationen gällande lön och andra HR-relaterade frågor.

Vidare kommer ditt arbete innebära:


* Löpande uppdatera och se över lönedelar dvs. pension, försäkring m.m.
* Hålla personalinformation uppdaterad dvs. avdelningstillhörighet, titel m.m.
* Driva förbättrings- och utvecklingsarbete i linje med våra strategier.
* Bidra till att processer samt interna riktlinjer/lagar efterlevs.


Vem söker vi?

För att lyckas i denna roll ser vi att du har eftergymnasial utbildning inom lön samt flerårig yrkeserfarenhet från praktiskt lönearbete. Du har erfarenhet av arbete i en supportfunktion via telefon och digitala kanaler med professionellt kundbemötande. Har du erfarenhet av att arbeta i en outsourcingfunktion och/eller en större global organisation ses det som meriterande. Du är flytande i svenska och engelska och har en mycket god kommunikationsförmåga. Vi tror dessutom att du har en god systemvana och erfarenhet av Excell.

I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att lyckas i rollen har du ett intresse för struktur och ordning samt förbättringsarbete. Vi söker dig som baserat på kundinsikt och innovation drivs av att utveckla verksamheten. Du är lösningsorienterad och har förmåga att skapa goda relationer. Du arbetar både engagerat inom gruppen samt självständigt. Du har en förmåga att engagera dina kollegor samt periodvis hantera ett högt tempo.


Övrig information:

Start: Enligt överenskommelse
Placering: Centrala Stockholm, finns möjlighet att arbeta på distans.
Omfattning: Heltid, 100% med utrymme för flexibla arbetstider.


Låter det intressant?

Ansök redan idag! Allt vi behöver är att du bifogar din profil via annonsen. Notera att urval sker löpande. Detta är en direktrekrytering, där processen i sin helhet hanteras av Novare Interim & Recruitment. Alla ansökningar, frågor och funderingar skickas direkt till Novare. Vi ser fram emot din ansökan!

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2021-07-15

Ersättning
Fast

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2021-09-05
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Företag
Novare Interim & Recruitment AB

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Novare Interim & Recruitment AB (org.nr 556633-8017), http://https://novare.se/interim-and-recruitment/

Arbetsplats
Novare Interim & Recruitment

Jobbnummer
5864800

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Novare Interim & Recruitment AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Novare Interim & Recruitment AB: