Löneadministratör till säljorganisation
SW / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos SW i Stockholm,
Solna,
Lidingö,
Sundbyberg,
Danderyd eller i
hela Sverige SW är specialiserade på rekrytering och konsultverksamhet för tjänstemän. Våra tjänster och våra kunder finns inom ekonomi, bank & finans, administration, försäljning, kundservice och IT, med placering i Stockholm, Göteborg och Malmö. Vår affärsidé är att tillgodose företagens behov av flexibel arbetskraft och samtidigt vara en naturlig partner vid rekryteringar.
Läs mer på
www.sw.se och gilla oss på Facebook!
SW söker för kunds räkning en serviceminded och engagerad Löneadministratör till ett väletablerat och välkänt företag. Kundens kontor ligger i Stockholms innerstad. Du kommer att arbeta på löneavdelningen som säkerställer punktlighet och kvalité i löneutbetalningar till drygt 1500 medarbetare och chefer. Tjänsten är ett föräldravikariat på 1 år med start 2014-11-01. Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos SW.
Tjänstebeskrivning
I rollen som Löneadministratör kommer du vara en del av löneavdelningen. Du kommer huvudsakligen arbeta med löneadministration och löneutbetalningar för företagets anställda. Du kommer även att arbeta med sedvanliga uppgifter på en löneavdelning så som framtagande av arbetsgivarintyg och övriga intyg samt rapporter till finansavdelningen. Du rapporterar till ansvarig gruppchef på löneavdelningen. Vidare kommer du även att:
• Ta fram underlag för provisioner och bonus
• Vara ett viktigt stöd åt chefer och medarbetare i hela organisationen
Kunden är en säljorganisation som är en väletablerad och välkänd aktör, där engagemang, vinnarinstinkt och kvalité präglar vardagen!
Lämplig bakgrund
Vi söker dig som har arbetat minst 2 år med löneadministration, helst inom tjänstesektorn. Det är meriterande om du har jobbat i systemet Hogia Lön (alla moduler). Du har goda kunskaper i Officepaketet och särskilt goda kunskaper i Excel. Vi tror att du har erfarenhet av hela löneprocessen från ax till limpa. Det är bra om du har erfarenhet av att administrera schemalagd personal.
Som person är du är serviceinriktad och trivs i en dynamisk arbetsmiljö med engagerade medarbetare och högt tempo. Du är ansvarstagande och fungerar utmärkt i självständigt arbete samtidigt som du är en kommunikativ lagspelare som fungerar bra i grupp.
Viktig information
Ovanstående är ett föräldravikariat. Tjänsten är ett konsultuppdrag med anställning hos SW. Uppdraget är på 1år med start 2014-11-01. Anmäl ditt intresse för tjänsten snarast då urval och intervjuer kommer att ske löpande. Om du har frågor kring tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryteringskonsult Simon Jordal, 08-407 55 68.
Konsult hos SW
Du drivs av att utvecklas och inspireras av nya utmaningar och miljöer. Du har en förmåga och känsla för att verka i olika verksamheter och grupper. Vi arbetar i nära samarbete med dig och är lyhörda för dina önskade utmaningar. Tillsammans med våra HR konsulter samt med våra framgångsrika kunder kan vi matcha rätt uppdrag för dig och stödja dig i din önskade karriär. Känner vi våra kunders behov och våra kandidaters kompetens kommer vi att lyckas. Vi frågar därför vet vi.
Publiceringsdatum2014-10-10Arbetstider och omfattningKontorstider 2014-11-01 - 2015-09-30
ErsättningEnligt överenskommelse
Så ansöker duSista dag att ansöka är 2014-11-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökanKontaktSimon Jordal +46 84075568
FöretagSW
AdressSW
Box 7420
10391 Stockholm
KontorsadressHumlegårdsgatan 20 Box 7420
Övriga kontaktuppgifter Jobbnummer 2027046
Observera att sista ansökningsdag har passerat.