Löneadministratör till personalfunktionen i Hofors Kommun
Hofors kommun / Administratörsjobb / Hofors
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
Visa alla administratörsjobb i Hofors,
Ovanåker,
Sandviken,
Hedemora,
Falun eller i
hela Sverige Visa alla jobb hos Hofors kommun i Hofors Hofors är en liten naturskön kommun med stora möjligheter. 35 minuter väster om Gävle och 25 minuter från Falun hittar du Hofors med framgångsrika industrier och serviceföretag i en bra boendemiljö och en väl utbyggd samhällsservice. Här bor du billigt och lever rikt oavsett om du väljer tätorten Hofors eller det mer lantliga Torsåker. Med stort utbud av idrott, kultur, natur och föreningsliv inpå knuten finns goda förutsättningar för dig och din kompetens att utvecklas. En sådan tillvaro kallar vi vänlig. Kommunen har cirka 9600 invånare och ungefär 1000 anställda.
Hofors kommun ingår i förvaltningsområde för finska och vi ser positivt på om du som söker arbete hos oss är finsktalande. Gemensamt arbetar Hofors kommuns medarbetare efter värdegrunden respekt, professionalism och ansvar. Läs mer på
www.hofors.sePubliceringsdatum2023-08-25ArbetsuppgifterPersonalfunktionen driver och samordnar kommunens arbetsgivarfrågor. Funktionen består av sju medarbetare som arbetar med stöd och service inom lön samt HR.
Som löneadministratör har du ett varierat arbete där du har en viktig roll i hela löneprocessen. Du arbetar med allt från inrapportering till utbetalning. En stor del av arbetet går ut på support i löne- och avtalsfrågor till kommunens chefer, administratörer och medarbetare.
Du kommer jobba i lönesystemet Personec P och i schemaläggningssystemet TimeCare Pool och Time Care Planering. I det dagliga arbetet ingår förutom ovanstående bland annat hantering av anställningar, utföra kontroller, rapporter, myndighetskontakt, skriva intyg och arkivering.
KvalifikationerVi söker dig som har relevant utbildning inom löneadministrationsområdet alternativt motsvarande kunskapsnivå genom arbetslivserfarenhet. Det är av stor vikt att du har goda datorkunskaper samt att du utrycker dig väl i tal och skrift i det svenska språket.
Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av arbete med löneadministration inom offentlig sektor samt kompetens inom Personec P, Time Care Pool och Time Care Planering.
För att trivas hos oss ser vi gärna att du vill leverera god service i organisationen och anstränger dig för att hitta lösningar. Du tar initiativ, ansvar och strukturerar självständigt dina arbetsuppgifter.
På arbetsplatsen är gruppen en tillgång, det är därför viktigt att du har vilja och förmåga att samarbeta med andra. Du har god förmåga att analysera komplexa problem och behåller ett lugn i problematiska situationer.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
OBS! För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Hofors kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt via offentliga jobb och inte via e-post eller pappersformat.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdatum så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Ersättning Månadslön
Så ansöker du Sista dag att ansöka är 2023-09-24
Klicka på denna länk för att göra din ansökan Arbetsgivarens referens Arbetsgivarens referens för detta jobb är "C152579".
Omfattning Detta är ett heltidsjobb.
Arbetsgivare Hofors kommun (org.nr 212000-2296)
Kontakt HR-chef
Pernilla Bredin
070 - 086 01 67 Jobbnummer 8058833
Observera att sista ansökningsdag har passerat.