Löneadministratör till Partille kommun!

Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen / Administratörsjobb / Partille
2025-09-17


Visa alla administratörsjobb i Partille, Göteborg, Lerum, Mölndal, Härryda eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen i Partille

Partille kommun har idag 41 000 invånare och är en förstad i utveckling. Det är upp till oss 2 900 anställda att leverera kvalitet och service som gör det gott att växa upp, arbeta och leva i Partille. Detta med grund i våra värdeord: allas lika värde, professionalitet och framåtanda.

På löneenheten, som består av nio medarbetare, arbetar löneadministratörer, systemansvarig och lönespecialister med inriktning pension respektive statistik, samt en enhetschef. Varmt välkommen till ett team med hög kompetens och mångårig erfarenhet! Hos oss är det korta beslutsvägar med stor möjlighet att påverka.

Publiceringsdatum
2025-09-17

Arbetsuppgifter
Är du en självgående löneadministratör med god Heroma-vana? Vi söker dig för ett tre månaders vikariat hos oss på lön!

I rollen som löneadministratör arbetar du konsultativt med att stötta kommunens chefer och medarbetare i olika typer av lönefrågor. Du kommer självständigt att administrera och hantera hela löneprocessen och se till att rätt lön betalas ut i rätt tid till våra medarbetare. Du kontrollerar och kvalitetssäkrar de underlag som inkommer, skriver arbetsgivarintyg och andra intyg samt löser lönerelaterade problem med hjälp av gällande regelverk och kollektivavtal. Du har kontakt med och handlägger ärenden till externa myndigheter och organisationer, t.ex. Försäkringskassan, Kronofogdemyndigheten och Afa försäkring.

Du ansvarar tillsammans med dina kollegor för vår uppskattade Lönesupport, vilken vi bemannar tre telefontider per vecka samt besvarar inkommande frågor per mejl kontinuerligt. Arbetet kräver att du är en god kommunikatör och ger information på ett pedagogiskt sätt.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av löneadministration inom kommun eller region som gör att du är trygg med hela löneprocessen. För det här vikariatet är det helt avgörande att du snabbt kan sätta dig in i arbetet och bidra från dag ett. Du har gedigen erfarenhet av Heroma och är trygg i att självständigt beräkna, administrera och hantera hela löneprocessen i systemet.

Du har goda kunskaper i de lagar och avtal som styr lönearbetet, som exempelvis Allmänna Bestämmelser (AB), semesterlagen och LAS. Du känner dig trygg i att navigera dessa regelverk i det dagliga arbetet. Du är också bekväm i att arbeta med Excel och övriga program i Officepaketet.

Det är meriterande om du även har erfarenhet av andra lönesystem samt arbete med pensioner.

Vem är du?
• Självgående, strukturerande och ansvarstagande.
• Har en förmåga att planera och prioritera dina uppgifter effektivt.
• Tycker om att arbeta mot deadlines och har samtidigt en känsla för detaljer och kvalitet.
• Du har en prestigelös inställning och är alltid redo att bidra där det behövs som mest.
• En hög servicekänsla och tycker om att lösa problem och hitta förbättringsmöjligheter i det dagliga arbetet.

Eftersom vi ger support till våra verksamheter är det viktigt att du behärskar svenska väl i både tal och skrift.

Vi tillämpar löpande urval i denna rekrytering så skicka in din ansökan redan idag! Varmt välkommen!

ÖVRIGT
I den här rekryteringen vill vi inte att du skickar in personligt brev. Du kommer i stället få besvara ett antal enkätfrågor i samband med att du skickar in din ansökan. Detta i syfte att samla in relevant information för rekryteringen, där alla sökande får besvara samma frågor. Svaren används sedan tillsammans med ditt CV i urvalsprocessen. Skulle vi trots allt få in personligt brev kommer detta inte att beaktas.

Innan en eventuell anställning behöver du uppvisa giltigt pass eller nationellt ID för kontroll av id- och medborgarskap. Är du inte medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du kunna uppvisa ett giltigt uppehåll-/arbetstillstånd eller kunna styrka att du är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd.

Vi eftersträvar mångfald bland personalen avseende kön, ålder och kulturell/etnisk bakgrund.

För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig ansöka online via länk i annonsen och inte via e-post eller i pappersformat.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Ersättning
Månadslön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2025-10-01
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Arbetsgivarens referens
Arbetsgivarens referens för detta jobb är "25/276".

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Partille kommun (org.nr 212000-1272)

Arbetsplats
Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Kontakt
HR-chef
Sara Johansson
sara.johansson@partille.se
031-3922431

Jobbnummer
9512745

Prenumerera på jobb från Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Partille kommun, Kommunstyrelseförvaltningen: