Löneadministratör till Optimeras huvudkontor i Malmö

Optimera Svenska AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Optimera Svenska AB i Malmö, Vellinge, Trelleborg, Landskrona, Eslöv eller i hela Sverige

Optimera Svenska AB är en av Sveriges ledande bygghandelskedjor för yrkeskunder och har idag 61 byggvaruhus i Sverige och säte i Malmö. Optimera har cirka 1000 anställda och omsätter ca 4 miljarder SEK. Optimera finns även i Norge, Estland samt Lettland och ägs av den franska koncernen Saint-Gobain som är en av Europas största leverantörer av byggmaterial. Saint-Gobain omsätter ca 41 miljarder Euro och har mer än 179 000 anställda i 67 länder.

Är du en lagspelare som väljer laget före jaget? En prestigelös person som drivs av de olika delarna inom löneprocessen? Skulle du vilja delta i projekt för att utveckla avdelningens arbete framåt? Då är tjänsten som löneadministratör på Optimera något för dig. Vi söker dig som ser utveckling som en möjlighet.

Tjänsten är placerad på Optimeras Lönecenter i Malmö som totalt ansvarar för ca 2800 löner åt 9 olika bolag inom Saint-Gobain Nordic and Baltic. Du kommer att ingå i en grupp på 10 personer, där du kommer arbeta nära övriga kollegor på avdelningen. Tjänsten är en tidsbegränsad anställning på 9 månader, med möjlighet till förlängning.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
Insamling av lönedata, bearbetning, överföring och utbetalning av lön
Ta fram ekonomiska underlag till ekonomiavdelningen
Arbeta med interna rapporter och statistik till myndigheter etc.
Sköta kommunikationen med anställda som har frågor om sin lön, avdrag, avgifter etc.
Vara ett stöd till chefer vid lönefrågor
Skriva ut arbetsgivarintyg samt intyg till myndigheter
Sköta löpande pensions- och försäkringsrapportering
Ta fram ekonomiska underlag till årsredovisningarna



Publiceringsdatum
2020-11-12

Kvalifikationer
Gymnasieutbildning, gärna inom ekonomi och gärna med relevant påbyggnadsutbildning
2-3 års erfarenhet av löneadministration i större lönesystem, gärna Agda PS
Tjänsten kräver grundläggande kunskaper i arbetsrätt, avtal, lagar, avgifter och skatter samt förståelse för redovisning och ekonomi
Arbetet kräver att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift pga. interna och externa kontakter


Dina personliga egenskaper:
Noggrann och strukturerad
Hög integritet och förmåga att hantera konfidentiell information korrekt.
Självständig och prestigelös
Planeringsförmåga
Intresse för detaljer
God förmåga att kommunicera
Handlingskraftig, kunna hantera oväntade situationer när det behövs



Övrig information
Tjänsten är tidsbegränsad om 9 månader med planerad start 2021-01-04.



Så ansöker du
Låter det intressant?
Skicka din ansökan med ett personligt brev och CV genom att följa länken så snart som möjligt, dock senast den 29 november.
Observera att intervjuer och urval sker löpande och att tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum. Välkommen med din ansökan!

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2020-11-29
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Adress
Optimera Svenska AB
Cederströmsgatan 1
21239 Malmö

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
Optimera Svenska AB (org.nr 556193-8134)
Cederströmsgatan 1 (visa karta)
212 39  MALMÖ

Arbetsplats
Huvudkontor

Jobbnummer
5442896

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Optimera Svenska AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Optimera Svenska AB: