Löneadministratör till löneföretag i Arlöv

KFX HR-partner Skandinavien AB / Administratörsjobb / Malmö
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla administratörsjobb i Malmö, Burlöv, Lomma, Staffanstorp, Vellinge eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB i Malmö, Lund, Svedala, Trelleborg, Eslöv eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2024-02-08

Om tjänsten
Vi söker nu dig som är intresserad av att fortsätta ditt arbete inom lön i en miljö med goda möjligheter till egen utveckling. För vår kunds räkning söker vi nu en löneadministratör till deras team i Arlöv. Har du erfarenhet inom området och är redo för nästa steg i karriären? Skicka då in din ansökan redan idag!

Om företaget
KFX HR-partner är ett auktoriserat bemannings-, rekryterings- och omställningsföretag. Vi är mycket måna om att du ska trivas hos oss och på din kundarbetsplats. Hos oss är du en viktig och uppskattad person, både som anställd och som kollega. Vi är ett bemanningsföretag som värnar om den personliga kontakten med alla våra medarbetare. Vårt mål är att vara bemanningsbranschens bästa arbetsgivare.

Du kommer att bli anställd av KFX HR-partner, därför är det viktigt att du trivs i rollen som konsult. Som konsult är det viktigt att du kan ta egna initiativ, är flexibel och pålitlig. Du är vårt och kundens ansikte utåt och ska därför förstå vår och kundföretagets organisation. Våra ledord på KFX HR-partner är Stolthet, Omtanke och Engagemang, dessa ska genomsyra allt vi gör.

Om företaget
Vår kund är en internationell möbelåterförsäljare med skandinaviska rötter. I världen har dem över 3000 butiker och de erbjuder ett brett sortiment av högkvalitativa produkter för hemmet. Till löneavdelningen söker nu vår kund en medarbetare till deras team som består av 3 kollegor. På plats erbjuds du en positiv och inkluderande arbetsmiljö med en kultur som präglas av samarbete, öppenhet och möjlighet att växa inom företaget.

Dina arbetsuppgifter
I rollen kommer du att arbeta med löneadministrativa arbetsuppgifter som hantering av löneberäkning och lönekörning, registrering av anställningar och kontrakt, hantering av löneunderlag, reseräkningar och frånvaro av personal. Rollen innebär också att vara behjälplig för chefer och medarbetares frågor kring lön, anställningskontrakt, schemaläggning och intygshantering. Du kommer också att arbeta med kvalitetskontroller och rättningar av tidrapportering.

I rollen har man kontakt med myndigheter och arbeta kollektivavtalsnära.

Kvalifikationer
Vi ser att du som söker har:

• Minst tre års erfarenhet av att arbeta med samtliga delar inom löneområdet.
• Utbildning inom lön/personaladministration.
• Har kunskaper av att tolka kollektivavtal och de lagar som styr lönearbetet.
• God förståelse för hela löneprocessen.
• Har ett serviceinriktat arbetssätt och är öppen och positiv som person.
• Är självsäker inom löneadministration samt är noggrann och ansvarstagande i ditt arbetssätt.
• Har goda kunskaper i både svenska och engelska språket i tal och skrift.

Vi ser det meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i lönesystemet Agda PS, SAP ellerTimeplan.

Övrig information
Tjänsten är en konsultanställning på 6 månader och därefter går anställningen över till kund.

Kundens kontor ligger i Arlöv och i rollen erbjuds möjligheten att arbeta hemifrån 1-2 dagar i veckan.

Vi utför löpande urvalsarbete och tjänsten kan komma att tillsättas innan sita ansökningsdatum. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Nora Almkvist på nora.almkvist@kfx.se

Ersättning
Enligt överenskommelse

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2024-03-08
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Omfattning
Detta är ett heltidsjobb.

Arbetsgivare
KFX HR-partner Skandinavien AB (org.nr 556658-2143)

Arbetsplats
KFX HR-partner Stockholm

Jobbnummer
8456400

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Skandinavien AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Skandinavien AB: