Löneadministratör till Lön & HR-system, Falun

Landstinget Dalarna / Ekonomiassistentjobb / Falun
2017-01-13
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till Lön & HR-system, Falun" (publicerad 2018-01-02) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Hofors eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Landstinget Dalarna i Falun, Borlänge, Säter, Gagnef, Leksand eller i hela Sverige

Välkommen till Landstinget Dalarna! Här finns betydelsefulla arbeten som följer människor genom hela livet.

Vårt uppdrag är att bedriva hälso- och sjukvård, hjälpmedelsverksamhet, tandvård, kulturverksamhet och utbildning. Till dessa behövs viktiga stödfunktioner som Landstingsservice, Landstingsfastigheter och administration. Landstinget Dalarna har 8500 medarbetare i en mängd olika yrken. Vi är som Dalarnas största arbetsgivare en viktig del av utvecklingen i länet.

Lön & HR-system är en del av Landstinget Dalarnas personalenhet och består av två enheter som tillsammans har totalt 25 medarbetare fördelade på fyra orter i Dalarna. Varje månad hanterar vi cirka 9 500 löner och ersättningar för anställda och förtroendevalda inom Landstinget Dalarna.

Nu söker vi en ny medarbetare till lön, med placering i Landstingshuset i Falun.

ARBETSBESKRIVNING

Som löneadministratör bär du huvudansvaret för den direkta lönehanteringen genom att du har ett eget ansvarsområde. Arbetet består av löpande löneadministration, avtalstolkning, kontroller, beräkningar, intyg och rapportering i vårt personaladministrativa system Heroma. Du kommer även att ge support och stöd till chefer i deras arbete med den dagliga rapporteringen i systemet samt bemanna vår Lön & HR-system support.

Arbetet innebär periodvis ett högt tempo för att hålla fastställda deadlines.

KVALIFIKATIONER


Publiceringsdatum
2017-01-13

Kvalifikationer
Vi söker dig som har ekonomisk utbildning på gymnasienivå eller annan utbildning/ erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du ska ha kunskap och erfarenhet av löneadministration samt av arbete i administrativa datasystem.

Meriterande:
Erfarenhet av Heroma, avtalstolkning och kunskap om avtal är meriterande.

Dina personliga egenskaper
Du har god administrativ förmåga, siffer- och ordningssinne, god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift samt hög servicekänsla. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Din ansökan med löneanspråk, vill vi ha så snart som möjligt, dock senast 2017-01-22. Urval och intervjuer kommer att ske löpande under ansökningtiden.

Landstinget Dalarna tillämpar kompetensbaserade rekryteringsprocesser. Vi verkar för en drogfri arbetsmiljö och tillämpar därför bland annat obligatorisk drogtest vid nyanställning av personal.

När du söker jobb hos oss vill vi att du använder vårt e-rekryteringssystem för att få effektiv, snabb och säker hantering av din ansökan. Bifoga alltid CV och personligt brev med din ansökan. Av administrativa skäl kan vi tyvärr inte ta emot ansökningar i pappersform med vanlig post eller via e-post. Vi har gjort vårt medieval och vill därför ej bli kontaktade av andra säljbolag eller rekryteringsföretag.

Varaktighet, arbetstid
Heltid. Tillsvidare. Tillträde enligt överesnkommelse.

Ersättning
Månadslön.

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2017-01-22
Ange följande referens när du ansöker: 20:2017:3
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Ingrid Graff ingrid.graff@ltdalarna.se 023-492483

Företag
LANDSTINGET DALARNA

Adress
LANDSTINGET DALARNA
Box 712
79129 Falun

Kontorsadress
Landstingshuset, Vasagatan 27, Falun

Jobbnummer
3260104

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Landstinget Dalarna

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Landstinget Dalarna: