Löneadministratör till expansiva Hedin Bil!

KFX HR-partner Göteborg AB / Ekonomiassistentjobb / Göteborg
2018-02-22
Observera att sista ansökningsdag har passerat.
➡️ Klicka här för den senare publicerade platsannonsen "Löneadministratör till expansiva Hedin Bil!" (publicerad 2018-09-28) ⬅️


Visa alla ekonomiassistentjobb i Göteborg, Mölndal, Partille, Kungälv, Lerum eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB i Göteborg, Mölndal, Kungsbacka, Borås, Halmstad eller i hela Sverige

Om tjänsten
Har du erfarenhet av löneadministration? Vill du ha en spännande roll på ett växande bolag? Gillar du att arbeta i ett team som stötta varandra? Här har du chansen att följa med på Hedin Bils händelserika resa!

Om företaget
Hedin Bil är ett familjeföretag grundat 1985 av pappa Ingemar och sonen Anders Hedin. Koncernen driver 88 anläggningar och är återförsäljare av 30 varumärken i Sverige och Norge. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Norden med 2,600 medarbetare och en beräknad försäljning av 75,000 fordon per år. Hedin Bil-koncernen ingår i Anders Hedin Invest-koncernen tillsammans med Klintberg & Waykoncernen,Mabi Rent-koncernen, Car to Go Sweden AB, Hedin IT AB, I. A Hedin Fastighet AB samt Tuve Bygg AB. Anders Hedin Invest AB är även delägare i Lasingoo Sverige AB. Koncernens totala årsomsättning beräknas uppnå 21 miljarder kronor och sysselsätta 3,300 medarbetare.

Deras kärnvärden är Trygghet, Trovärdighet och Tillgänglighet - genomsyrar hela verksamheten och ska kännas naturliga för dig.

Hedin Bil är ett snabbväxande företag och letar kontinuerligt efter kompetenta och engagerade medarbetare. Är du deras nya löneadministratör?

Arbetsuppgifter
Tjänsten som Löneadministratör på Hedin Bilds lyxiga huvudkontor i Mölndal, Göteborg. Nu behöver de ha förstärkning till deras HR och Löneavdelning som består av fem kollegor som arbeta tätt ihop.

I rollen som löneadministratör kommer du arbeta med hela löneprocessen med följande arbetsuppgifter:

• Hantering och tolkning av kollektivavtal
• Administration kring nyanställning och avslutning av anställning. Så som anställningsavtal och arbetsgivarintyg.
• Rapportering till myndigheter, TRR, försäkringar, försäkringskassan etc.
• Ge support till kollegor i ärenden angående skattefrågor, pensionsplaner, tjänst- och föräldraledighet etc.


Kvalifikationer
För att passa i den här tjänsten ser vi att du tidigare har arbetat självständigt i liknande roll. Vi söker sig som motiveras av ordning och reda, där ett strukturerat och noggrann arbete är en självklarhet. Hedin bil är en snabbt växande organisation och för att du ska trivas i rollen behöver du vara flexibel och innovativ som person, nya idéer och lösningar uppskattas alltid!

Har du tidigare erfarenhet av AGDA eller liknande är det högst önskvärt. Det viktigaste är att du har god datorvana och är trygg med olika system, gärna att du tidigare arbetat i Excel.

Övrigt
Du kommer bi anställd hos oss på KFX HR-partner men arbeta hos Hedin Bil i Mölndal.
Tjänsten är på heltid och är start så snart som möjligt.

Intervjuer sker löpande, skicka därför in din ansökan redan idag på kfx.se!
Vid frågor kontakta ansvarig rekryterare Anna Berggren på 031-711 98 00.

Varaktighet, arbetstid
Heltid Tillsvidare

Publiceringsdatum
2018-02-22

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-03-11
Ange följande referens när du ansöker: 3116
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Anna Berggren 031-711 98 00

Företag
KFX HR-partner Göteborg AB

Adress
KFX HR-partner Göteborg AB
Odinsgatan 6
41103 Göteborg

Kontorsadress
Odinsgatan 6

Jobbnummer
3981994

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från KFX HR-partner Göteborg AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos KFX HR-partner Göteborg AB: