Löneadministratör till expanderande bolag

Finans AB Marginalen / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Finans AB Marginalen i Stockholm

Finans AB Marginalen

Presentation
Är du en serviceinriktad och erfaren löneadministratör som tilltalas av stort individuellt ansvar, stark personlig utveckling och att ha roligt på jobbet? Då kan Marginalen Core vara rätt arbetsplats för dig.

Urval och intervjuer kan komma att ske löpande. Välkommen med din ansökan!

Publiceringsdatum
2012-07-06

Dina arbetsuppgifter
Marginalen söker nu en löneadministratör till sin konsultverksamhet inom ekonomi. I denna roll kommer du självständigt beräkna lön och ansvara för olika kunders hela löneadministration. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av löneberäkningar enligt lag och kollektivavtal, avstämningar, kontroll av semesterskuld och bokföringsordrar samt årsskifteshantering. Du tar även fram lönerevisionsunderlag samt statistik och andra rapporter till kund. För att kunna skapa korrekta löner har du HogiaLön Plus, reseräkningsmodulen Flex samt tidrapporteringssystemet SoftOne XE-tid till din hjälp. I rollen ingår givetvis att vara bollplank till kundernas specifika behov och frågor som berör HR- och löneområdet. Du kommer också att medverka i olika projekt för att förbättra och förnya rutiner och processer samt hålla dig uppdaterad inom personal- och löneområdet.

Vi erbjuder dig en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och för Marginalen är det viktigt att varje enskild individ har möjlighet att utvecklas och växa inom företaget. Här arbetar man aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara. Som anställd på Marginalen har du tillgång till många förmåner samt får vara en del i ett sammansvetsat gäng med högt i tak och mycket humor.

Utbildning/erfarenhet
Vi söker dig som har flerårig erfarenhet av självständigt löneadministrativt arbete och gärna med en påbyggnadsutbildning inom lön och HR. Du har goda kunskaper om lagstiftningen inom området och håller dig regelbundet uppdaterad. Vidare hanterar du Office-paketet och HogiaLön Plus obehindrat, meriterande är erfarenhet av ovanstående reseräknings- och tidsystem.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och tror att du är analytisk, noggrann och effektiv. Periodvis innebär denna roll hög arbetsbelastning och du behöver därför vara strukturerad och ha förmåga att prioritera. Du arbetar i ett team av konsulter där samarbete och en positiv inställning är självklart. Du gillar kundkontakter och har en stor servicekänsla med naturlig fallenhet för att hantera olika människor. Vidare tror vi att du är verbal och kommunikativ samt behärskar både svenska och engelska i tal och skrift.

Företagsbeskrivning
Konsultverksamheten tillhör affärsområdet Marginalen Core. Marginalen Core erbjuder ett brett spektrum av tjänster inom juridik, inkasso, ekonomiadministration och HR. Vårt uppdrag är att frigöra tid och kompetens hos företag, privatpersoner och myndigheter. Marginalen Core har 70 medarbetare och ingår i Marginalenkoncernen som grundades 1979 och har 330 medarbetare i Stockholm, Borås, Gävle, Kalix, Hudiksvall, Härnösand, Åre och Söderhamn samt i Nederländerna, Lettland och Litauen. I Koncernen ingår även Marginalen Bank som är en ny bank på den svenska marknaden.
För mer information om företaget se http://www.marginalen.se

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2012-08-12
Ange följande referens när du ansöker: 32444
Ansökan kan tyvärr inte göras via e-post.
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Företag
Finans AB Marginalen

Adress
Finans AB Marginalen

Jobbnummer
1290320

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Finans AB Marginalen

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Finans AB Marginalen: