Löneadministratör till Bring

Adecco Sweden AB / Ekonomiassistentjobb / Helsingborg
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Adecco Sweden AB i Helsingborg, Bjuv, Åstorp, Höganäs, Landskrona eller i hela Sverige

Har du flera års erfarenhet av lönehantering? Trivs du i en självständig roll med närhet till ett stöttande team? Då ska du söka den här tjänsten!

Publiceringsdatum
2018-08-14

Om tjänsten
Som löneadministratör har du eget ansvar för löner inom några bolag eller delar av bolag. Löncenter på hanterar lön för de cirka 2000 medarbetarna inom Bring i Sverige. I din roll besvarar du frågor ifrån medarbetare gällande lön och andra förmåner via telefon eller mail via ett rullande jourschema. Medarbetarna på Bring innefattar såväl kollektivanställda och tjänstemän och går under flera olika fackliga organisationer såsom SEKO, Unionen, Transport och Handels.

Du ingår i ett team på fyra erfarna specialister. Ni sitter i en avskild del av kontorslandskapet, nära ditt team och din närmaste chef.

I din roll som löneadministratör kommer dina huvudsakliga arbetsuppgifter innebära:
• Kontroll och inrapportering av löneunderlag i Agda och TransPA
• Tolkning av avtal och lagar
• Administration av lön- och pensionsfrågor
• Löneavstämning
• Hantering av sjukärenden, reseräkningar och utlägg
• Ta fram och presentera statistik
• Extern rapportering till exempelvis myndigheter
• Arbeta med den gemensamma mailboxen för löndeavdelning

Om dig
Vi söker dig som har några års erfarenhet av lön och personaladministration, inklusive viss kunskap om avtalstolkning och pensioner. Har du arbetat i AGDA och TransPA kommer det vara meriterande eftersom det är dessa system som används på arbetsplatsen. Om du dessutom har erfarenhet och kunskap om Transportavtalet är du en stark kandidat.

Är du ordningsam, strukturerad och noggrann har du goda förutsättningar att trivas i rollen. Du har en vilja att ge service och stötta dina kollegor, detta gör du genom stark kommunikationsförmåga och positiva inställning. Du är lugn och trygg i din själv, har du en idé förmedlar du gärna denna till kollegor och chefer.

Viktigt för tjänsten är:
• Tidigare erfarenhet som löneadministratör eller lönespecialist
• Goda kunskaper i Office
• Erfarenhet av tidigare HR-arbete inom lön

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Om anställningen
Tjänsten som löneadministratör är ett konsultuppdrag med tillsättning omgående. Till att börja med är uppdraget på 6 månader. Som konsult får du en anställning i Adecco Sweden.

För rätt person finns stora möjligheter att tjänsten övergår till en anställning direkt hos Bring.

Självklart har vi kollektivavtal. Vi vill att du ska må bra och vi erbjuder bland annat friskvårdsbidrag, rabatt på träningskort m.m. För att du ska känna dig trygg omfattas du även av försäkringar och företagshälsovård.

Adecco är världens största rekryterings- och bemanningsföretag. I Sverige finns vi på ca 50 orter och har 5000 anställda. Vår storlek gör att vi har kunder i de flesta olika branscher och en anställning som konsult hos oss leder ofta till att både ditt sociala och professionella kontaktnät växer. Då vi på Adecco samarbetar med många attraktiva företag som anlitar oss för sina personalbehov finns också chans att du erbjuds tjänster som aldrig når den öppna marknaden.

Om ansökan
Tjänsten har start omgående. Rekryteringsarbetet sker löpande. Vänligen bifoga CV och personligt brev och sök tjänsten genom att klicka på knappen "Ansök".

1. Första steget i våra rekryteringsprocesser är ett personlighetstest (MAP) som skickas till din mail efter att rekryteraren har granskat din ansökan.
Adecco använder tester som en del i processen i syfte att göra en så kvalitetssäkrad och rättvis bedömning som möjligt.
2. Ansvarig rekryterare går sedan igenom inkomna ansökningar kontinuerligt och gör ett första urval.
3. Om du är en av dem som går vidare kommer du att bli kontaktad för en telefonintervju. De som går vidare efter telefonintervju får möjlighet att komma till Adecco och träffa ansvarig rekryterare för en personlig intervju.

Vänligen notera att vi i vissa av våra processer använder vi även videointervjuer, fler tester och andra bedömningstekniker. Om det är aktuellt i just denna process kommer du att informeras om detta.

Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare:

Joachim Svenezon via 0736847758 eller mail joachim.svenezon@adecco.se (ansökan via mail behandlas inte).

Har du frågor angående registrering, var god kontakta Adeccos Kandidatsupport:
kandidatsupport@adecco.se alt. via tel: 08 - 598 980 10.

Välkommen med din ansökan!

Sökord
Löneadministratör, lönespecialist, HR-lön, Bring, Lönecenter, Karriär, Utveckling, Helsingborg, Shared Services, Ekonomi, Agda, Kollektivavtal

Varaktighet, arbetstid
Heltid Visstid

Ersättning
Fast lön

Så ansöker du
Sista dag att ansöka är 2018-09-13
Ange följande referens när du ansöker: ref-27168
Klicka på denna länk för att göra din ansökan

Kontakt
Joachim Svenezon

Företag
Adecco Sweden AB

Adress
Adecco Sweden AB
Kullagatan 29
25112 HELSINGBORG

Kontorsadress
Kullagatan 29

Jobbnummer
4289421

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Adecco Sweden AB

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Adecco Sweden AB: