Löneadministratör Till Bestseller Retail Sverige

Huvudkontor / Ekonomiassistentjobb / Stockholm
Observera att sista ansökningsdag har passerat.


Visa alla ekonomiassistentjobb i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige
Visa alla jobb hos Huvudkontor i Stockholm, Solna, Lidingö, Sundbyberg, Danderyd eller i hela Sverige

Publiceringsdatum
2014-12-11

Dina arbetsuppgifter
I rollen som löneadministratör arbetar du självständigt med att utföra det dagliga arbetet med administration av löner, vilket bland annat innefattar att bearbeta, administrera, rapportera samt utbetala löner. Du kommer att ansvara för både tjänstemän och kollektivanställda. I rollen ingår det också att på ett konsultativt sätt svara på lönerelaterade frågor från anställda. Andra arbetsuppgifter som kan ingå är andra beräkningar, statistik, rapportframställning, frånvarohantering samt övrig personaladministration.

Lönearbetet utförs i Visma Agda, varför kunskap och tidigare erfarenhet från systemet är ett krav för tjänsten.

Vem är du?
Vi söker dig som har ca 2-5 år erfarenhet brett löneadministrativt arbete och innehar goda kunskaper kring alla delar i löneprocessen. Det är krav att du har minst 1 års erfarenhet av lönesystemet Visma Agda. För övrigt bör du ha goda kunskaper i engelska, både i tal och skrift. Vi ser gärna att du har erfarenhet av att ha arbetat med kollektivavtal och mycket meriterande är om du har erfarenhet från detaljhandelsavtalen.

Som person är du glad, positiv och självgående. Du har självklart en god samarbetsförmåga och är inte rädd för att driva förändringar för att ständigt utveckla och förbättra vår löneprocess. Vi är ett glatt och effektivt gäng med högt arbetstempo och ser gärna likasinnade sökanden. Eftersom vi är ett litet arbetsteam är det viktigt att du är flexibel och är beredd att satsa och ta i där det behövs.

Vad erbjuder vi:
Du erbjuds en utvecklande, spännande och meriterande tjänst i ett internationellt bolag som har etablerade varumärken och starka produkter. Vi har kontor på Södermalm i Stockholm och arbetar kontorstid 8.00-16.30 med arbetstidsförkortning på fredagar.

Anställningsform
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med start omgående eller enligt överenskommelse.

Så ansöker du
Låter detta intressant? Skicka då in CV och personligt brev via länken nedan:
https://bestseller.luceosolutions.com/recruit/advert_details.php?id=13&idpartenaire=10011
Din ansökan vill ha så snart som möjligt men som senast 2015-01-11. Vi tar ej emot ansökningar via mail/post.
Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.

Har du frågor är du varmt välkommen att kontakta ekonomichef Laila Ronkainen, 08-585 55 182.

Bestseller är ett privat, familjeägt företag som grundades i Danmark år 1975. Bestseller designar och säljer kläder och accessoarer för unga män och kvinnor, barn och tonåringar. Första butiken öppnades 1975. Idag har Bestseller cirka 5.700 butiker och 12.000 grossister i 43 länder.

Bestseller Retail Sverige AB är ett retailbolag inom Bestsellerkoncernen som är verksamt i Sverige, där vi äger och driver butiker under de välkända märkena VERO MODA, JACK & JONES, NAME IT, VILA och PIECES. Idag har vi ca 120 butiker. För mer info gå in på vår hemsida: www.bestseller.com

Arbetstider och omfattning
Tillsvidare
Heltid

Ersättning
Fast månads- vecko- eller timlön

Företag
Huvudkontor

Adress
Huvudkontor
Box 4231
10265 Stockholm

Kontorsadress
Renstiernas gata 12
Stockholm
Visa på karta

Övriga kontaktuppgifter
Telefonnummer: 08-58555000

Jobbnummer
2099130

Observera att sista ansökningsdag har passerat.

Prenumerera på jobb från Huvudkontor

Fyll i din e-postadress för att få e-postnotifiering när det dyker upp fler lediga jobb hos Huvudkontor: